Någon som prenumererar på sif?

C

CcE

Omslaget på sif tidningen nr 6 så är det 3 hästar. Först när jag såg den trodde jag att de töltade men nu börjar jag bli osäker... de har 3 hovar i marken! I tölten har de väl bara en eller två hovar i marken samtidigt? Eller har jag lärt mig fel? :confused: :confused:

Sv: Någon som prenumererar på sif?

Hej
Det är tölt. Om du tittar noga så ser du att ena bakbenet på hästen till vänster är på väg ner i marken. Hästen i mitten här också hoven på väg ner (dessa hästar är nästan exakt på "samma" steg i tölten. På hästen till höger är det lite svårare att se men jag tycker det ser ut som om hästen har mer vikt på det inre bakbenet (det mot skäcken). Man har också sett på videofilm att hästar som sitter mycket på bakdelen har tre ben i marken i vissa moment av tölten. (NÅgot som tydligen har diskuterats en hel del i bla domarkretsar.)

kotte

Sv: Någon som prenumererar på sif?

Man prenumererar inte på Islandshästen - man får den om man är medlem i SIF. På omslaget av nr 6 är det tre godkända hingstar (Fákur från Hästeryd, Háleggur från Oskarslund och Erro från Mörtö och alla tre töltar. Ingen av dom har tre ben i marken, men det ser så ut då man tittar snabbt. Titta riktigt noggrant så ser du att vänster bak på atta tre är på väg i marken, men inte tagit mark än.

/Malin

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 540
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 058
Senast: Sel
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
384
Senast: Redfox
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024