Någon som känner till?

M

MariaAhmira

Har upptäckt att min ponny fått några små kulor/knutor under svansen, kring ändtarmen. Vad är det?

Jah har ett svagt minne av att ha hört något om det för länge sedan. att skimmlar oftare drabbas av detta...

Någon som vet något om det här?

Sv: Någon som känner till?

det är melanom, aka skimmelcancer. nästan alla skimmlar får det om dom lever tillräckligt länge. ju snabbare den skimmlar av ju större risk att den får det.

tumörerna är oftast benigna, dvs det är ej cancer i den förstånd att hästen blir sjuk! det största problemet är att dom kan sitta olägligt.

Sv: Någon som känner till?

ok, det var något sånt jag misstänkte.. hon är 14 år

usch...jag hoppas det inte blir värre nu eller sprider sig invändigt....

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
910
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix