C
Cettan
Jag är väldigt ny på det här med att vara mamma. har nu flyttat ihop med min pojkvän och hans dotter på snart 2 år. Eftersom hennes riktiga mamma är ute ur bilden så har jag fått den rollen. Oftast går det jättebra, men vissa saker vet jag inte hur jag ska klara av. Tex när hon ska bada. Det tycker hon är jättekul, men så fort vi ska tvätta håret blir hon hysterisk. Shamponera går bra, men inte att skölja ur det. Hon är totalt livrädd och försöker klättra ur badkaret. Jag vet inte hur vi ska lösa detta. jag har försökt förklara att hon ska luta huvudet bakåt och hållit en handuk för ögonen så hon inte får något vatten i ansiktet men det hjälper inte det minsta. Pojkvännen som är nästan lika ny på det här som jag är, har helt enkelt löst problemet med att låta bli att tvätta håret på henne. Men det måste ju göras... Någon som har något tips på vad jag ska göra? jag hade för mig att det fanns duschbrätten eller vad man ska kallad det när jag var liten. Som såg ut som skärmmössor ungefär så inte vattnet rann ned i ansiktet. Någon som vet vad jag pratar om och vet om de fortfarande finns och vart man kan få tag på dem?