Någon som har tipps på Rottweiler kennlar

Rotterö

Trådstartare
Jag undrar om någon har bra tipps på rottweiler kennlar.
vill ha bra tipps bra hundar.

har en kompis som vill köpa valp,
min kennel har inga valpar

Sv: Någon som har tipps på Rottweiler kennlar

Skickar det på PM;

De enda jag vet som har riktigt bra brukshundar är Fandangos, men där brukar det vara väntelista.

Vår rotta kommer från Nirogårdens kennel utanför Kristianstad (Tollapr) i Skåne.
Kan vamrt rekommendera denna kennel. Uppfödaren är underbar, kunnig och mycket seriös.
Får man förresten gå ut med kennel-namn eller det räknas som någon form av reklam i trådarna?
Jaja, tråden spärras väl om det är något som inte är tillåtet :)

Jag har en fråga nu när rottiskennlar är uppe på tapeten;
Går det att se en lista över rottweilerkennlar på rasklubbens hemsida? Jag har letat som en tok - men inte hittat dem.

Köpte min hund som omplacering utav en rottiskennel för två år sedan, och så som läget såg ut då hade jag viljat skicka ut antingen djurskyddsinspektör/ kennelkonsulent för att kolla läget. Tvivlar på att de hade blivit godkända vid den tidpunkten som jag var där.
Skulle fortfarande vilja skicka dit någon bara för att kolla läget, men har glömt bort kennelnamnet. Vet vad innehavaren heter, och vad kenneln slutade på för bokstäver.

jo, du kan få ut en lista på olika kennlar.

Vilken kennel var de du tog din ?

PM om du inte vill skriva här. :)

Mina personliga favoriter: Energicas, Askelons, Adius, Grindsjöns, Türingens. Vet att Askelons planerar en rätt spännande kull framöver, även Energicas har något på g men där vet jag inte vad det blir för föräldrar.

Någon som vet något om
humlegårdens
björngårdens

bra tipp ni gett

Aldrig hört talas om.

Själv skulle jag nog hålla mig till Fandangos, Adius eller Turingens. De kanske inte har valpar just nu, men bättre att vänta och få något bra än att ta något medelmåttigt på en gång.

Har inte heller hört talas om kennlarna, men spontant efter att ha tittat på hemsidorna så är det inget jag skulle vara intresserad av i alla fall.

Om din kompis skulle börja titta uppöver Sundsvallstrakten, så pm:a mig så ska du få info om en kennel som jag i alla fall fall mycket starkt avråder ifrån!

Jennie_havanna: Det var ingen rottweiler jag köpte, utan en dalmatiner. De har uppfödning på rottweiler, men hunden jag köpte av dem var bara något impulsköp från deras sida...

Hittade tyvärr inte den kenneln jag letade efter på Rotterös lista.

Senast ändrad:

Aldrig hört talas om.

Själv skulle jag nog hålla mig till Fandangos, Adius eller Turingens. De kanske inte har valpar just nu, men bättre att vänta och få något bra än att ta något medelmåttigt på en gång.

Finns fandagos kvar ?
hittar inget om dom på nätet

*länk borttagen*
Någon som vet något om
Dom ligger här i närheten.
Humlegårdens hade många valpar o hundar med på utställningen i landvetter förra gången jag va där.
Man kan se på rottweilerkluben västra
även björngårdens
gå in o kolla på deras sidor. ligger nära gbg bra

Senast ändrad av en moderator:

Jag vill säga att det beror på vilken typ av rottis man vill ha och vad man vill göra med den. En del har mer aktiva hundar än andra. Själv har jag två rottor varav den ena kommer från en mindre kennel och den andra från Türingens kennel. Personligen är jag väldigt kär i Türingenrottorna. Otroligt sociala vänliga hundar med massor av fart. Ett extra plus är två mycket kunniga uppfödare som driver kenneln och själva aktivt tävlar hund.

Så är man intresserad av en aktiv rotta att verkligen arbeta med så kan jag rekommendera dem.

*länk borttagen*

Senast ändrad av en moderator:

De har ingen hemsida, men mig veterligen finns de fortfarande.

Du kan väl ändå inte välja en uppfödare för att de finns i närheten. Ska man ha en bra hund får man vara beredd att åka lite. Dessutom bör du undvika de som bara syns på utställningar och inte på brukstävlingar.

Du kan väl ändå inte välja en uppfödare för att de finns i närheten. Ska man ha en bra hund får man vara beredd att åka lite. Dessutom bör du undvika de som bara syns på utställningar och inte på brukstävlingar.
Jo jag vet detta.
Jag har sett fandangos hundar.
När jag köpte min förra tik av svarta björn , kollade jag .
Även på våra rottis träffar som vi hade fanns de med hundar därifrån.
Så visst vet jag
De stora bra kennlarna har hållit på så länge, så de av vecklar.
svarta björns kenel va min favo. Har haft 2 st från dom
och denna jag har nu har linjer från dom.
Så hade jag en från rottrivers. Den avlivades när hon va 8 mån
illa systor i lederna, höft fel armbågsfel grova fel.
frick ett körsbärs öga.
ja mycke fel på den.
det va ren utställningshund tror jag.
men jag är nyfiken på humlegårdens landvetter
och björnkullens, där ifrån va en när jag gjorde MT nyss

fandagos finns kvar, men tror inte de har haft valpar på ett par år...?

Türingens har jag bara hört bra om, detsamma gäller Orkanens och CaWaRottis.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 146
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 330
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 196
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 134
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka