Någon som har testat Dodson and Horrell

NoExit

Trådstartare
Är det någon som ha testat dodson and horrell, hur tycker ni att det fungerar, får de bara D&H då eller får de något annat foder oxå ?
Mvh i

Sv: Någon som har testat Dodson and Horrell

Jag har D&H leisure mix till min häst och hon funkar jättebra på det.
Den sorten har rätt hög mineral och vitamin innehåll m.m så man behöver inte ge
så mycket, så det blir drygt och billigt. Jag ger mitt tilsammans med lite korn och havre.
Hästen är fin i hull och päls och verkar trivas bra med detta fodert!
Det luktar ju så gott så jag blir sugen på att äta själv :p

Jag har D&H leisure mix till min häst och hon funkar jättebra på det.
Den sorten har rätt hög mineral och vitamin innehåll m.m så man behöver inte ge
så mycket, så det blir drygt och billigt. Jag ger mitt tilsammans med lite korn och havre.
Hästen är fin i hull och päls och verkar trivas bra med detta fodert!
Det luktar ju så gott så jag blir sugen på att äta själv :p

Ja det lät ju bra. Testa o se hur det smakar,
jag smakade foderjäst >> :eek:

jag har tre hästar, en 5-åring som äter Pasture mix och en åring och en två-åring som båda äter mare and youngstock. Är jättenöjd med allt faktiskt. Alla är jättefina i hull och bra i huvudet, kommer nog inte byta märke faktiskt :)

Min käkar Pasture Mix och Fiber P ifrån D&H. Han har ätit det i flera år nu, och jag är jättenöjd! :)

Låter bra, jag ska testa StayPower eller Built Up Cubes.
Tack för alla svar.

Jag har bara provat deras munkpeppar och den fungerar super bra:)

Har gett min häst pasture mix i över ett år nu, har varit mkt nöjd,,tyvärr så ska återförsäljaren sluta så jag söker nu efter en annan typ av musli o det lutar åt Mustang då det ju dels har ett bättre pris och har ett gott rykte det med,
D&H låg på kg pris 10.50 o med Mustang blir det dryga sju kr kg, just nu har de kampanj så då blir priset dryga 5kr/kg,.

Jag tror säkert du kommer att bli nöjd med D&H

Låter bra, jag ska testa StayPower eller Built Up Cubes.
Tack för alla svar.

Jag har både Staypower och Build up (båda som Müsli) till mina hästar. Ett halvblod (tävlingahäst) som har svårt att hålla hullet får en kombination av båda dessa. Unghästen får enbart Build up och sätter jättefina muskler över rygg och rumpa (naturligtvis i kombination med lämplig ridning/träning). Tycker det är ett superbra foder och kommer inte att byta i första taget. :banana:

Jag ger Kwikbeet (melassfri betfor), och Safe&Sound till min häst och han funkar väldigt bra på det. Har haft fång och dessa fodewr är fångvänliga, än så länge är han frisk, och väldigt fin. Ger lite foder från Krafft också för proteinets skull.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
522
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag upplever min häst lite öm i huden, pälssättning på gång gissar jag? Det är ju bara protein som det finns bevis för ökat behov av men...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka