Någon som har Pessoa - hoppsadel?

nexxa

Trådstartare
Har lånat hem ett par sadlar igår och därbland en Pessoa hoppsadel. Det står Pessoa Paris på den. Jag vet inte om jag är helt ute och cyklar men heter modellen Pessoa Paris eller är alla Pessoa sadlar märkta så? :confused:
Har tänkt köpa den ny (ska testrida den i morgon) då jag enbart lånade begagnad nu för att få testa lite mer.
Hur tycker ni era har funkat?
Några bilder?
:bow:

Sv: Någon som har Pessoa - hoppsadel?

Det finns en som heter Pessoa Paris, det är en jättegammal modell.

Men brukar ofta stå Pessoa Paris på knappen på dom, betyder bara att dom är gjorda i just Paris. Kolla på www.pessoasaddles.com och jämför med din.

Jag har haft en Pessoa Legacy XL. Tycker av diverse orsaker att det inte är någon bra sadel. Sök i forumet!!

Okej tack för länken. Varför tycker du inte sadeln är bra?

Jag orkar inte skriva igen, har säkert berättat 10 ggr minst.. :p men sök på pessoa+sned tex....

Sålde iväg min Pessoa Paris för ett par månader sedan.

Som Centaur skrev så är det en väldigt gammal modell, och personligen så tycker jag att den var helt OK, bra stöd för skänklarna och det var skön att rida i.
Trots flera års slitage så var den i bra skick utan några konstigheter, lädret höll bra och enbart färgen var lite nött.

Något som jag bara måste säga då jag antar att det lär nämnas, är att man inte kan dra alla pessoas sadlar över en kam, alla är inte dåliga och sneda och bara för att det finns många med dåliga erfarenheter så finns det säkerligen lika många med bra erfarenheter. ;)

/ Declare

Jag tycker att pessoa sadeln vi hade va grymt skön att rida i å den låg himla bra på hästen..
Men det är ju upp till ryttaren själv att avgöra om man tycker sadeln är skön å om den ligger bra på hästen.

lycka till=))

Hade en Pessoa sadel förut. Rodrigo tror jag den hette. Den var väldigt skön att sitta i men jag tyckte det var för dåliga vadstöd på den när man skulle hoppa lite höjder...

Tack för svaret! Så är det nog med alla sadlar man kan råka ut för ett måndagsexemplar.
Jag tycker den var kanonskön, testred den igår.

Hej. Vi hade en pessoa Paris . Den var jätte skön sadel . Tyvärr fick vi sälja den för den blev för smal när han började bredda sig . Men skulle gärna ha en sån igen

Liknande trådar

R
Utrustning Som en fortsättning på min tidigare tråd… Står här med en ny häst, fick tyvärr inte med någon sadel. Testade att rida ca 20 min med min...
Svar
19
· Visningar
1 599
Senast: Freazer
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 637
Senast: Oknytt
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 679
Senast: Anonymisten
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 628

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat