Någon som har kinesisk nakenhund?

Sv: Någon som har kinesisk nakenhund?

Nu ska vi se vad vi ska börja;)
Dom är mycket tillgivna, har du fått förtroende för en kines så glömmer den dig aldrig... mycket trevliga i psyket MEN det finns oxå sådana som är mindre trevliga.... kan vara endel gapiga, mina är det när det just kommer folk men det är för att jag vill att dom säger till men sen att dom stirra upp varann till att fortsätta att skälla det han nog med att görra att jag ha så många...
Glöm ALDRIG att en hund blir som man gör den!!!!! kineser är rätt lättlärda. :rofl: men frågan är om dom vill, dom försöker göra sig små o söta så kanske dom slipper :D det är det som är så härligt med dom. Detta med kläder är lite beroende från hund till hund... min ena nakena fryser till o med inne när det är kallt ute medans min andra nakena kan vara ute en stund utan tröja även när det snöa o e kallt... det beror på hur man vänjer dom.... en sak att rekomendera är att ha en regnrock på puffarna när det regna för deras päls ska man inte sticka under stolen med är rätt jobbig när den blir blöt.... man MÅSTE bada dom en gång i veckan för att inte pälsen ska bli tovig. en hel del pälsvård oxå, lika väl på nakena som puffar men givetvis mer på puffarna men det är lika jobbigt med en naken i den bemärkelsen att dom ska ha solskydsfaktor på sig på sommaren o kläder på vintern... men blir nu inte rädd för denna ras!!!!!
Det är lika mycket jobb med denna ras som med andra, dom har inga sjukdommar som är allvarligare än andra, dom nakena kan få typ som svarta pormaskar på kroppen o det finns jätte bra shampoo som ta bort detta. det man ska titta på är vad uppfödaren avla på det går inte att frånkomma att dom nakena har tandbortfall men det är inget att bli orolig för, för det finns inte många nakena som har ett korrekt o komplett bett. det som man ska kolla på hos puffen är att dom ska ha rätt o komplett bett i utställnings syfte.
Men jag säger det, jag köpte min första kines för 4 årsedan :banana: o jag ÄLSKAR verkligen rasen:love: man ska nog vara lite speciell;) för att ha rasen, ta det på ett positivt sett nu!!!;)
man möts ALLTID av ett leende när man är ute men en kines.... Antingen ett asgarv o dom säger fan vilken ful hund eller ett stort leende o så säger dom gud vilken söt hund:) ...
Hoppas du har fått lite svar nu men fråga gärna igen om det är något du undra över!!! :rofl: jag hjälper gärna till... KOM IHÅG KÖP ALDRIG EN HUND UTAN PAPPER!!!!!!!! vill du har hjälp att hitta en bra kennel så hojta till... var bor du? blir det något inköp av en liten kines??;)

hej. läste ditt inlägg där det även stod att du mött på ett schampo som själper till attt "lugna" de svarta pormaskarna på den nakna kinesen. Skulle vara väldigt tacksam om jag kunde få namnet på denna "mirakelkur" då min egna lilla kille har en del problem med det.
Tack.
 
Sv: Någon som har kinesisk nakenhund?

Hej!!

Jag har två puffar, en på 7,5 månad och en på snart 4 månader.
Puffarnas päls kan/är lite jobbig att sköta när de kommer i fäll perioden, från ca 8 månader till 16 månader. Det är då de byter fårn valp pälsen till vuxen pälsen. Jag har lite ångest nu för att se om jag redar ut det utan att behöva klippa ner de.
Det är överlag en mycket trevlig hund och de är väldigt lättlärad.
Jag brukar säga att jag har fyra djur i mina kinerser och det är hund, katt, apa och en fågel och och de säger att leva med en kines är som att leva med en clown. (Den svart vita är 9 veckor på bilden)
Affiepstudsmattan1.jpg

Allie.jpg
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 247
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 474
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 387
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp