Någon som har katt med Addisons sjukdom?

Sasse

Trådstartare
Min veterinär tror att min ena katt kan lida av Addisons sjukdom. Eftersom sjukdomen är så pass ovanlig för katt (?) kan veterinären inte svara på hur min katts liv kan komma att se ut.

Är det någon som har mer erfarenhet av Addisons hos katt? Jag funderar mycket på hur livskvaliteten kan komma att bli. Som jag förstått av att läsa på nätet är det medicinering livet ut som gäller. Blir katterna generellt bra på medicinen, eller fortsätter de må dåligt periodvis livet ut?

Min veterinär tror att min ena katt kan lida av Addisons sjukdom. Eftersom sjukdomen är så pass ovanlig för katt (?) kan veterinären inte svara på hur min katts liv kan komma att se ut.

Är det någon som har mer erfarenhet av Addisons hos katt? Jag funderar mycket på hur livskvaliteten kan komma att bli. Som jag förstått av att läsa på nätet är det medicinering livet ut som gäller. Blir katterna generellt bra på medicinen, eller fortsätter de må dåligt periodvis livet ut?
Målet med behandlingen är att katten ska må lika bra som en frisk katt. Vilket de flesta också gör, men precis i början av behandlingen kan det krävas ett antal återbesök och provtagningar innan man hittar rätt dos 😊

Målet med behandlingen är att katten ska må lika bra som en frisk katt. Vilket de flesta också gör, men precis i början av behandlingen kan det krävas ett antal återbesök och provtagningar innan man hittar rätt dos 😊
Tack för svar! Förhoppningsvis är det inte den sjukdomen ändå, men det låter bra att de inte bör utsättas för fler skov med rätt medicinering.

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 373
Senast: monster1
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 221
Senast: Sesca
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 416
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
420
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama