Någon som har erfarenhet av Stübben Romanus Extra?

SaraAndersson74

Trådstartare
Är på jakt efter eb slitåslängsadel till min valack. Fick erbjudande om att köpa en Stübben Romanus Extra 17-17,5". Har absolut ingen erfarenhet av denna sadel och vill därför höra mej för.

=D En sadel som till skillnad från min finsadel kan funka när barnen och min man rider. Och det lilla de rider kräver inte en finsadel och jag vill inte att de sitter upp grusiga (som man blir när man leker utanför ridbanan i väntan på sin tur) i min dyrsadel. Typ

Hade en Romanus för många år sen på den lilla hästen, 148cm, jag hade då. Den var mjuk o skön att sitta i. Hur den var på hästen kommer jag inte ihåg, på den tiden hade man inte samma koll....Stubben är ju annars en kvalitetssadel, så om den passar är det nog ett bra köp. Lykca till!

Hade en Romanus på min travare innan, som sen användes till inridningen på islandshästen. Gillade den, dock väldigt lite stöd i sadeln. Väldigt kort och bra modell till våra små hästar :)

=D En sadel som till skillnad från min finsadel kan funka när barnen och min man rider. Och det lilla de rider kräver inte en finsadel och jag vill inte att de sitter upp grusiga (som man blir när man leker utanför ridbanan i väntan på sin tur) i min dyrsadel. Typ

Barnen och din man har förmodligen helt olika behov, om nu barnen är i åldern att de leker och grusar ner sig, de brukar ha mycket mindre rumpor än karlarna.

Lobelia, en sadel till dem är vad jag behöver, så var det till förra hästen också. Barnen åker häst runt på banan och är nöjda med det. Har även ponnyputa men lat som man är orkar jag inte byta mellan varven varje gång.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: Ananazen
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 202
Senast: Crossline
·
Anläggning Stallägaren ska dra till utlandet och har satt upp en lapp i stallet med nåt sorts schema där hyresgästerna kan fylla i om man...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 434
Senast: Pilot
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka