Någon som har en mattermos?

MM

Trådstartare
Ja, är det någon som har det?

Jag försöker hitta en vettig för att hålla maten varm, men det finns ju typ bara såna avlånga och där blir det väl lite knepigt kan jag väl tycka. Dom är väl mer för soppa känns det som.
Skulle vilja ha en som ser ut mer som en matlåda som helst fyller runt 0,8 liter.

Någon som använder det för att hålla maten varm, och är du nöjd?

Jag har från Primus och är jättenöjd. Har dock bara mindre variant. Men de läcker inte, håller maten båda varm och kall. Har yoghurt i den likväl som varm mat. Primus har större varianter också.

Ja, är det någon som har det?

Jag försöker hitta en vettig för att hålla maten varm, men det finns ju typ bara såna avlånga och där blir det väl lite knepigt kan jag väl tycka. Dom är väl mer för soppa känns det som.
Skulle vilja ha en som ser ut mer som en matlåda som helst fyller runt 0,8 liter.

Någon som använder det för att hålla maten varm, och är du nöjd?

Hua! Tänk på att ha en bra termos som verkligen håller värmen och se för guds skull till att maten är rejält varm när den hamnar i lådan (och inte blir liggande för länge). Bakterietillväxten i halvvarma temperaturer är inte nådig :yuck:. Minst 60 grader ska maten hålla!

Senast ändrad:
Hua! Tänk på att ha en bra termos som verkligen håller värmen och se för guds skull till att maten är rejält varm när den hamnar i lådan (och inte blir liggande för länge). Bakterietillväxten i halvvarma temperaturer är inte nådig :yuck:. Minst 60 grader ska maten hålla!

Nu antar jag att just en mattermos ska fixa att hålla maten varm. Självklart lägger man i maten när den är varm. Det är ju det som är meningen med en sån termos.

Den här har jag.
post-154-1238429718.jpg

Kokar först vatten som hälls kokande i burken. 1/2 innan det byts ut mot käk

Kompakta rätter gör sig bäst
Soppor, pyttipanna, stekta spagetti med korv o lök.
Då håller det + 60 grader till lunch.

Det andra alternativet är en hederlig lunchlåda i rostfritt som placeras uppriggad i närheten av grenröret 1/2 timme före lunchstopp. På traktorn blir då maten riktigt varm o go då, även om det är minus ute.

Liknande trådar

Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
608
Senast: lil-sis
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 006
Senast: hundtant
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 201
Senast: Derivata
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 735

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka