Någon som har denna selen??

tinafinis

Trådstartare
Hur är den?

Har för mig att den var rätt bred även jorden under magen.
Tänkte om den var bekväm för hästen.

Kom inte ihåg märket, men det finns i montésadlar med samt att ni ser ju en skymt av det på bilden.

Föresten... när jag kikar på bilden ser den nästan bakvänd ut. Nästan som om man vill ha uppkäkskroken på andra hållet så att det som går in är mot manken. Och undrar vad öglan framför kroken är till för?!

20855328.jpg

Sv: Någon som har denna selen??

jag vet inte vad det är för nån sele, men jag håller med dig om att man vill väl ha inbuktningen vid manken...

När det gäller bredden ser ju den där selen ypperlig ut. JU bredare desto mer fördelat tryck. VAd var priset på den där?

Jag letar nu en med extra bred däckel och extra hög manke för att göra träningen så bra som möjligt för mina pållar.

Jag har en sån. Det är en Zilco... Men min e inte fullt så bred. Ganska bred gjord oxå ja. Älskar min zilco-sele! Ligger bra, mjuk o fin plast, lätt att hålla i ordning. Skaver inte.

Den ligger på lite över 7000....

Jag har inte en sån sele som på bilden, men en lika bred, den ligger jättebra på hästen. Alla borde ha en sån bred sele.

Vad tar börje för denna breda sele?

Ja zilko hette den nog ja.
Jorden under magen är med rätt bred har jag för mig.
Tror inte den var så dyr som 7000. Låg väl runt 2(???) på Börje om jag inte missminner mig.

Men nån som vet vad öglan är till för framför uppkäkskroken?
Konstigt att den är skuren på det hållet, kanske är felgjord så de var därör den var billig?? (om den nu var billig.. kan ha fel för mig).

Min ser likadan ut så det är säkert rätt. Har oxå tänkt på den där extra-kroken, kanske är till för att kunna fästa käken längre ner?????

Köpte min med 50% rabatt o fick den för 3800 har jag för mig.... Är den du visar på bild så billig som 2000 ska jag oxå ha en sån till träning, den jag har är bara för start o provlopp. Får ringa upp i morgon o höra.

En gissning...ang öglan...

Kan det vara för att om man har ex.vis hake på käken istället för käkhälla ? Lättare att knäppa fast den i öglan...

Då måste jag inbillat mig om priset o kollat på dom andra selarna som hängt där. Den kan ju inte varit så billig tycker man.

ang ringen kan et ju vara så att dåå zilco är från australien det är nåt somdom brukar använa sig av australiska/amerikanska/europeiska selar kan skilja sig mellan varandra såg på zilcos sida att an väljer mellan dom 3 altenativen då man beställer sele oc dom är ganska dyra eller ja som andra märkesselar :) och av bilden på deras sida fästs käkremme i den ingen såg jag just ;)

du kan sätta suspen där om du vill kan ha med hobbel att göra dom aksnek fster på adnra sätt än i usa man vet ju aldrig?

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 924
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 612
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 862
Senast: Jamtland
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 165
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka