Någon som behandlas med Humira?

pulkaskurk

Trådstartare
Jag har en sjukdom som doktorn inte lyckas få någon ordning på, den blir bara värre :(

Så nu tycker doktorn att vi borde testa att behandla med Humira.
Meeeen när man läser om alla biverkningar så känns det ju inte direkt lockande att börja med det O_o
Men visst, doktorn skulle nog inte föreslå det om det inte verkligen behövs.
Men det känns ändå sådär.. Å inte vill jag ha det som jag har det nu heller :meh:

Så nu undrar jag helt enkelt om ngn annan behandlas med det?
Har det fungerat bra? Har du haft en massa jobbiga biverkningar?
Är det värt det?
 
Sv: Någon som behandlas med Humira?

Jag har inte (fått) provat något av de biologiska antireumatiska läkemedlen (den grupp som Humira tillhör) så jag har inga egna erfarenheter. Men många av mina reumatikervänner har provat olika sorter av dessa och de beskriver det ofta som rena himmelriket. Att det rabblas en massa biverkningar betyder bara att detta är vad som har observerats, långt ifrån alla får dem. Och får man svåra biverkningar så byter man oftast preparat.
 
Sv: Någon som behandlas med Humira?

Det låter ju bra :)

Jo jag vet att alla inte får biverkningar men doktorn sa att nästan alla får mer eller mindre biverkningar och läser man på fass så är många biverkningar vanliga eller mkt vanliga...
Hade ju känts bättre om det var en på miljonen än en på tio..

Sen har jag liksom gått igenom det mesta nu så har inte så mkt att byta till heller... :(
 
Sv: Någon som behandlas med Humira?

Jag sa samma sak när jag läste om alla biverkningar, men jag kände inte av en enda under det halvåret jag tog sprutorna :). Tyvärr avtog effekten av den efter ett halvår (mådde verkligen toppen första månaderna, jag har bla svår psoriasisartrit) så jag fick byta ut Humiran mot annan tnf-hämmare.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 190
Senast: manda
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 148
Hundhälsa Jag insåg att sommaren är på ingång och därmed kommer våra vänner fästingarna snart att göra sig påminda. Jag kommer vara...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 066
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp