Någon som är med i viktväktarna?

Jag jobbade bort gravidkilona efter båda barnen med VV, det gick lätt och jag var aldrig hungrig. Sen är man ju olika i hur man gillar invigning + möten. För min del var regelbunden vägning ett stort stöd, annars var det för lätt för mig att slarva.
 
@lingonben Senaste gången gick jag dit och vägde mig men gick sedan innan mötena började, om jag inte hade särskild lust att stanna. Även jag behöver det för att inte slarva. När jag försökt med bara online har det inte funkat.
 
Jag körde VV i ca 3 år, gick ner ca 20 kg uppdelat på två perioder (graviditet i mitten). Funkade jättebra och jag trivdes helt okej med det. Lite jobbigt att registrera hela tiden och ja, man är lite lost efteråt om man inte har appen längre (dock hade jag ändå ett bra hum om ungefär vad man skulle äta och vad det låg på i points).

Nu har jag gått över till LCHF istället och det funkar bättre för mig, men nu har jag inte nå mycket kvar att gå ner (typ 5 kg). Framförallt är mitt blodsocker mer stabilt nu så jag slipper vara "hangry" :rofl::angel: Dessutom upptäckte jag att jag blivit känslig för gluten, så bröd och sånt mår jag ändå bättre utan nuförtiden.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag funderar på att bli volontär på en kvinnojour. Är det någon som är/har varit det? Jag bor i Stockholm så det är väl där det gäller...
Svar
0
· Visningar
318
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 170
Senast: kolblakkur
·
Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
482
Senast: Jahopp
·
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
280
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp