Jag har gått stadigt uppåt i några år, trots stenhårt dietande..
Eller kanske pga? Du har ju skrivit tidigare att du äter väldigt lite och det kanske inte är rätt för dig? Har du provat att äta normalt med kcal? Typ runt 2000?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har gått stadigt uppåt i några år, trots stenhårt dietande..
Eller kanske pga? Du har ju skrivit tidigare att du äter väldigt lite och det kanske inte är rätt för dig? Har du provat att äta normalt med kcal? Typ runt 2000?
Hur många gånger om dagen äter du?Yes. Då går jag upp ännu fortare.
Hur många gånger om dagen äter du?
Jag blir likadan av emotionell stress, går upp oavsett vad jag äter och hur mycket än motionerar, sen när/om min livssituation ordnar upp sig går jag ner igen utan att förändra mina kost- eller motionsvanor.Jag har gått stadigt uppåt i några år, trots stenhårt dietande.. ligger nu på +15 kg jämfört med när jag var "normal". Egentligen är jag nöjd med hur jag ser ut, men för höfternas skull borde jag gå ner åtminstone lite. Tycker att jag borde gå ner när jag äter lite, men icke. Och med vv points kom jag aldrig upp i "full pott" pga dåliga veganrecept (de bestod mest av sallad). Och trots det gick jag som sagt upp i vikt.
Du har helt rätt, vikt och sånt är komplicerat.
Många jag pratar med säger att det bara är kalori in/kalori ut men vette fan alltså.. Ibland undrar jag..
Har varit med på sidan om (mamma och sambo) men tycker det är väldigt tråkig mat
Men det har funkat för mina anhöriga så länge de håller sig strikt till ”programmet”.
Livsmedlen som är gratis är gratis just inom VVs system. De kan vara gratis eftersom andra livsmedel får fler points än vad som motsvarar deras kalorier. Så totalt sett blir det ändå rätt.Visst funkar det för vissa, känner flera som gått ner med hjälp av vv. Dock trivs jag mycket bättre med att räkna kalorier. Det känns liksom mer logiskt. Några av de som testat vv har berättat att det (då iaf) finns vissa livsmedel som är "gratis", men det enda som egentligen är gratis om man räknar kalorier är vatten. Dessutom finns det så många hjälpmedel idag som inte kostar något så jag kör hellre på det än att betala för ett system som har likheter med att räkna kalorier. Är inte något större fan av gruppmöten heller, och väger mig hellre själv hemma var dag än att betala för att göra det med åskådare en gång i veckan.
Angående att få äta allt, jag äter precis det jag känner för att äta, men väger och loggar allt. Vill jag äta en hel pizza till middag så ser jag till att spara till det. Använder i dagsläget cronometer (hemsidan, inte appen). Lägger dessutom in min vikt där var dag och sidan räknar automatiskt ut hur många kalorier jag har att röra mig med under dagen. Går att anpassa efter hur mycket man rör sig var dag, hur mycket man vill gå ner i veckan, samt går att logga aktiviteter vilket kan ge fler kalorier att röra sig med. Jag loggar dock aldrig aktiviteter utan ser de tjänade kalorierna som "bonus" till viktnedgången.
Har varit med på sidan om (mamma och sambo) men tycker det är väldigt tråkig mat![]()
@lethal_smile Man styrs också detta sätt i riktningen mot mer grönt. Tror att fler provar grönt, som kanske inte hade gjort det annars.Livsmedlen som är gratis är gratis just inom VVs system. De kan vara gratis eftersom andra livsmedel får fler points än vad som motsvarar deras kalorier. Så totalt sett blir det ändå rätt.
(Sen bör man inte stoppa i sig för mycket av det som är gratis, då får man i sig för många kalorier)
Det som egentligen menas är att totalt sett bör man äta enligt den kostplan som de lagt upp, för väljer man själv är det inte säkert att det blir rätt. Stämmer det att äpplen är gratis? I så fall hade jag lätt kunnat dels hålla mig mätt med hjälp av dem för att spara points till större måltider, och dels äta dem för att jag inte har något bättre att göra. Men räknar man kalorier så har det gått rätt många kalorier på just äpplen och övriga mål måste då bli mindre än de hade blivit med points.Livsmedlen som är gratis är gratis just inom VVs system. De kan vara gratis eftersom andra livsmedel får fler points än vad som motsvarar deras kalorier. Så totalt sett blir det ändå rätt.
(Sen bör man inte stoppa i sig för mycket av det som är gratis, då får man i sig för många kalorier)
Absolut positivt att folk provar mer grönt.@lethal_smile Man styrs också detta sätt i riktningen mot mer grönt. Tror att fler provar grönt, som kanske inte hade gjort det annars.
Det som egentligen menas är att totalt sett bör man äta enligt den kostplan som de lagt upp, för väljer man själv är det inte säkert att det blir rätt. Stämmer det att äpplen är gratis? I så fall hade jag lätt kunnat dels hålla mig mätt med hjälp av dem för att spara points till större måltider, och dels äta dem för att jag inte har något bättre att göra. Men räknar man kalorier så har det gått rätt många kalorier på just äpplen och övriga mål måste då bli mindre än de hade blivit med points.
Nej, man bör kanske inte äta för mycket av det som är gratis, men det är inte alla som tänker så. För att folk inte ska utnyttja systemet så bör det i så fall förändras. Tex ett äpple är gratis, men två kostar.
Absolut positivt att folk provar mer grönt.
Vv är jättebra för de som trivs med det och som det fungerar för. Det som jag nämnt är bara anledningen till varför jag personligen inte har eller tänker välja det.