Någon som är med i viktväktarna?

Mirre

Trådstartare
Hur funkar det?
Är ni nöjda?
Skulle ni rekommendera det?

Funderar på att gå med i det men vill höra lite erfarenheter om det
 
Jag följde programmet nitiskt. Registrerade till och med vattnet jag drack. Åt bara deras recept. Och ändå, +5 kg på 3 månader. Så vitt jag vet inga fysiska problem som skulle påverka.
 
Haha samma här (men i lifesum) 🤷🏼‍♀️😅
Nu har jag iofs satt upp ett foto på Nicole Kidman på kylskåpet. Borde kunna funka...?
Själv skiter jag i det just nu. Jag borde nog gå ner en 10-12 kg men har inte mental styrka till det för tillfället. Och jag har upptäckt att detta är första gången typ någonsin som jag äter utan att fundera över hur tjock jag blir av det. Jag äter spaghetti, potatismos, smörgåsar osv - utan ågren. Det är tamejfan en befrielse.
 
Fast du har väl skrivit väldigt många gånger att du inte går ner hur du än försöker?

Och ändå har ingen läkare hittat något fel.

Nu kör jag på lifesum, ställt riktigt jäkla lågt. 1100 kval. Får väl se vad som händer. Faktum kvarstår, vv gjorde att jag gick upp ännu mer.
 
Hur funkar det?
Är ni nöjda?
Skulle ni rekommendera det?

Funderar på att gå med i det men vill höra lite erfarenheter om det


En vän gick med i viktväktarna och var jättenöjd. Han gick ned till målvikten inom bestämd tid.

Men systemet är väl i princip samma som Lifesum, fast med peptalks och lite sånt?
 
Det jag tycker är svårare med vv än andra liknande koncept är deras points.
När jag var medlem och sen slutade hade jag i alla fall ingen aning om hur mycket jag kunde äta för att inte gå upp igen.
Jag räknar hellre kalorier istället för points för att kunna räkna ut på egna recept hur mycket det blir till exempel.
 
Det jag tycker är svårare med vv än andra liknande koncept är deras points.
När jag var medlem och sen slutade hade jag i alla fall ingen aning om hur mycket jag kunde äta för att inte gå upp igen.
Jag räknar hellre kalorier istället för points för att kunna räkna ut på egna recept hur mycket det blir till exempel.

Håller med om det. Points känns enklare när man är i det, men vill man inte längre ha medlemskap är man lost.
 
Jag var med i en studie för man fick ett medlemskap i vv. Jag gick upp 5 kg :cautious:
Det låter mycket märkligt!
Jag går ju på ätstörningsenhet nu och jag tror jag gick upp ett par kilo i början. Jag får inte se siffran men jag tror det.
De förklarade att det kan bli så. Om du tex har ätit för lågt/ för få kalorier så kan det bli så enligt dem. Men på sikt kommer det stabilisera sig.
Jag vet ju dock inte något på din situation men jag tror det är mer komplicerat med tex vikt än vad många tror. Det känns som vikt är ett sånt ämne som många har en åsikt om utan att ha så mkt kunskap. 🤣
 
Jag går ju på ätstörningsenhet nu och jag tror jag gick upp ett par kilo i början. Jag får inte se siffran men jag tror det.
De förklarade att det kan bli så. Om du tex har ätit för lågt/ för få kalorier så kan det bli så enligt dem. Men på sikt kommer det stabilisera sig.
Jag vet ju dock inte något på din situation men jag tror det är mer komplicerat med tex vikt än vad många tror. Det känns som vikt är ett sånt ämne som många har en åsikt om utan att ha så mkt kunskap. 🤣

Jag har gått stadigt uppåt i några år, trots stenhårt dietande.. ligger nu på +15 kg jämfört med när jag var "normal". Egentligen är jag nöjd med hur jag ser ut, men för höfternas skull borde jag gå ner åtminstone lite. Tycker att jag borde gå ner när jag äter lite, men icke. Och med vv points kom jag aldrig upp i "full pott" pga dåliga veganrecept (de bestod mest av sallad). Och trots det gick jag som sagt upp i vikt.

Du har helt rätt, vikt och sånt är komplicerat.
Många jag pratar med säger att det bara är kalori in/kalori ut men vette fan alltså.. Ibland undrar jag..
 

Liknande trådar

Samhälle Jag funderar på att bli volontär på en kvinnojour. Är det någon som är/har varit det? Jag bor i Stockholm så det är väl där det gäller...
Svar
0
· Visningar
318
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 170
Senast: kolblakkur
·
Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
482
Senast: Jahopp
·
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
280
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp