Sv: Någon som är duktig på röntgenplåtar?
Tack för alla era svar!
Aledningen till att jag la upp dessa röntgenplåtar är för att höra om det är någon som ser det som min första veterinär upptäckte, en broskdefekt på innersta rullkammen i höger hasen. Veterinären sa först att det inte borde vara något problem, sa senare kanske artroskopi för att se hur det ser ut, men sedan igen att det ska vi nog inte då det är så mycket runt omkring en operation osv. Efter 8 besök & efter x antal massa behandlingar (han svarade bra på behandlingarna, men blev sedan halt i annan led) så byttes klinik & veterinär.
Efter 6 besök hos nya veterinär & x antal massa behandlingar (även där svarade han bra på behandling, för att sedan bli halt i annan led), även kiropraktik behandling så påpekar denna veterinär att det som utlöser alla hältor är antagligen hans veka kotor. Hon visste inte vad vi mer skulle göra, är ju inte bra att spruta honom hela tiden. Vi har vetat detta hela tiden att han har veka kotor, han är skodd speciellt pga det & det är många som har påpekat det även förra veterinären, men inte trodde jag att det skulle kunna ställa till med så mycket.
Nu är jag rädd för att det är så, att han inte håller pga dom & att han kommer att dömmas ut, därför vill jag höra med så många som möjligt om denna defekt, om det inte trots allt kan vara den som är grundproblemet. Önskar så att det hade varit det & att han hade blivit frisk efter operation. Jag förstår att man inte kan ställa en diagnos från nätbilder, men jag ville bara som sagt va se om någon annan såg broskdefekten.