Någon på buke som blir drabbad av detta?

Bellini

Trådstartare
Saxat från Flyinge.se

"Pga ojämn spermakvalitet kommer vi inte att skicka sperma på Optic VT tills vidare, han kommer att finnas tillgänglig via AI på Flyinge."

Sv: Någon på buke som blir drabbad av detta?

Jag hörde rykten för en tid sedan.
Tråkigt för alla inblandade, men bra att de går ut med det klart och tydligt. Då blir det mindre "viskande i kulisserna" - när man får fakta serverat.

Ja det är bra att de gör. Om jag inte minns fel så tog de en hingst ur avel på flyinge förra året pga dålig fertilitet, skönt att de inte bara tystar ner och håvar in språngavgifter!

Men så är det väl nästan alltid med 3-åringar. Jag fattar inte att de inte begränsas från början.
Hur många ston har han betjänat hittills?

Jag håller med dig - det händer ju allt som oftast menar jag.

Men så är det väl nästan alltid med 3-åringar. Jag fattar inte att de inte begränsas från början.
Hur många ston har han betjänat hittills?

Inte alltid - Corlensky G var ju sveriges mest använda halvblodshingst som treåring, med bra fertilitet.

Tror inte att Optic haft så många ston.

Apropå fertilitet, är det någon som vet hur det har blivit med Impuls? Verkar fertiliteten bättre i år?

Inte alltid - Corlensky G var ju sveriges mest använda halvblodshingst som treåring, med bra fertilitet.

Tror inte att Optic haft så många ston.

Apropå fertilitet, är det någon som vet hur det har blivit med Impuls? Verkar fertiliteten bättre i år?

Nej, Impuls har lika dålig dräktighet i år, i allafall fick min kusin det svaret av hingstägaren.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 465
Senast: Mabuse
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 471
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 090
Senast: __sofia__
·
IT & mobiler Jag tänkte på tråden om billigast mobilabonnemang. Jag har mobilt internet via Tele2 nu och är så trött på att det är så gräsligt...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 742
Senast: Uttern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka