Någon mer som har möss?

D

_Diddl_

Nästan alla jag känner har inte möss:( så jag undrar om någon på buke har...

Sv: Någon mer som har möss?

Har haft. Nu tar katten de :devil:
Fast har haft tammöss också... Fast de har dött då :crazy:

edit: det var inte katten som tog kål på tamössen

Sv: Någon mer som har möss?

Jag tänker köpa två möss när mina två råttor inte finns mer *usch, hemska tanke :( *
Jag vill göra ett uppehåll med råttor då eftersom det är så svårt att få tag i bra råttor här omkring om man säger så.
Mina två har inte varit speciellt friska direkt.
Zoo - affärerna köper ju mest in råttor från grossister här omkring medan de på ett ställe har egen uppfödning av möss i butiken.
Därför får det nog bli två möss så småning om...men jag undrar självklart hur de är att ha som husdjur :)
Blir de väldigt tama eller vill de helst vara i fred? Är de väldigt pigga av sig eller sover de mest? Är de väldigt spralliga eller är de rätt lugna att hålla på med?
Jag antar att det kan variera väldigt mycket från råtta till råtta men jag vill i alla fall veta på ett ungefär :D

Liknande trådar

Fordon Har haft bilen på service och de upptäckte musspillning i bagaget :nailbiting: Är det fällor som gäller eller vad ska man göra? Jag...
2
Svar
31
· Visningar
1 262
Senast: Nixehen
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
268
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Nästan all kattmat innehållet fisk. I majoriteten av barnböcker/filmer är det fisk som ges till katter. Pekböcker har ofta att man ska...
Svar
8
· Visningar
843
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5
  • Att hata mat

Hund, Katt, Andra Djur