Någon mer här med kallblods05:a??

N

nalle

Har en 2årig kallblodstravarhingst och är lite nyfiken på om det finns nån mer här på forumet som också har en (sto/valack/hingst av just rasen kallblodstravare)??
I så fall kan du/ni väl berätta lite om den såsom stam, hur stor han/hon är i dagsläget samt förväntas bli, vad den ska användas till och hur mkt som är "gjort" med den och vad ni sysselsätter den med??

Kan ju börja själv då.
Han är e.Spang Best (NO)
u. Magnolia
ue. Pål Lunar (NO)
ganska mkt norskt i han alltså
Han är ca 144-145cm i mkh och ca 148 cm bak
förväntas bli ca 155cm (förhoppningsvis)
Han är mörkbrun med "sne" bläs och 4 vita kotor/halvstrumpor, ett blått öga också.
Smäcker i typen (än så länge iaf) och väldigt smidig och rörlig.

Han blev inkörd av travtränare som nybliven ettåring och har blivit körd tills jag köpte han.
Jag har bara haft han i drygt en månad och på den tiden har vi hunnit promenera, haft sadel och täcke på sig, lärt sig stå stilla i gången, tränat lite "smått och gott" såsom att stanna när matte stannar och följa efter henne, flytta undan för tryck, klappas med plastpåse, ha ett rep runt benet mm...
Jag ska åka iväg och löshoppa han snart.

Jag har inte kört han än, ska nog låta han dra rockard en gång innan han åker på 4månader långt sommarbete med jämngamla kompisar så han inte glömmer körningen helt.

Till hösten är det tänkt att ta upp körningen igen. Till våren 08 är det väl tänkt att han ska ridas in MEN det beror helt på hur han ser ut i kroppen, är han fortfarande kantig i kroppen så väntar jag tills han blir 4, ingen brådska, har ju körningen.
Kommer nog att behållas som hingst så länge han är så snäll och foglig som han är i dagsläget. Otroligt social, nyfiken, gosig och lyhörd samt lättlärd.
Han ska bli westernhäst där jag vill prova på det mesta fast mest intressant är väl reining, pleasure och trail.

Ja det här blev ett långt brev (är bara sååå glad att jag får äga denna underbara häst).
Vore kul och få höra lite om andra unga kallblodstravare...
 
Sv: Någon mer här med kallblods05:a??

Man får gärna bifoga bild också...tyvärr vet jag inte hur man gör än
 
Sv: Någon mer här med kallblods05:a??

nehepp...ingen annan...va synd
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 148
Övr. Hund Hejsan, jag har en liten valp som är av staffe amstaff mix som är helt underbar. Självsäker, trygg, utforskande, lyhörd och lättlärd...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 104
Senast: snorp
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 671
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 971

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp