Någon med TR?

Vita_N_6520

Trådstartare
Eller som har bra koll?
Hur många sekunder får hästen stå stilla innan det räknas som olydnad?
Inte kan det väl vara bara ett par sekunder, eller?
:confused:

Sv: Någon med TR?

har inte TR här, så har ingen koll på hur länge man får stå stilla. Men om hästen backar ett steg bakåt räknas det som olydnad.

Jo det vet jag. Men min häst backade inte, och vi fick 4 fel idag av något som jag inte redigt förstod, därav frågan :p

Så länge inte hästen rör sig framåt så räknas det som olydnad!
Går den bakåt, eller står still, eller går åt sidan utan att gå framåt så blir det olydnad, när hästen står stilla med alla 4:a hovarna (om det så bara är en halv sekund) så blir det olydnad. Hästen måste hela tiden vara i rörelse framåt (om det så är slowmotion skritt) för att slippa få olydnad.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
810
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 546
Senast: Tuggben
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 061
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar