Någon med Curly coated retriever här??

Lillan86

Trådstartare
Hej finns det någon mer här som har en curly??
skulle vara super kul att se lite bilder och höra lite om era krulliga monster:d!!

:bump:

Sv: Någon med Curly coated retriever här??

En av mina bästa vänner har en. Jag kan PMa hennes nr om du vill?

De jag har träffat kräver mkt aktivering, gärna nosarbete. De är clowner, sociala, men inte överdrivet, men de de gillar GILLAR de. :D De är hemskt trevliga att ha och göra med. Hon håller på med viltspår, jakt och lydnad med sina.

De fäller ju inte som andra hundar så allergiker har ofta lättare med dessa hundar.

Nej, har inte curly men kommer garanterat skaffa mig en i framtiden.
Jag har en lärare som föder upp curly under namnet Ringlets.
Finns dessutom 2-3 andra kennlar bara i den lilla hålan jag bor, så curlies ser man överallt!

Jag tycker de är så läckra och otroligt vackra :love:
Dessutom gillar jag deras personlighet. De verkar ha så mycket motor - samtidigt som de är lite egensinniga. När jägarexamen är avklarad och när skolan är över - då blir det curly ;)

En av mina bästa vänner har en. Jag kan PMa hennes nr om du vill?

De jag har träffat kräver mkt aktivering, gärna nosarbete. De är clowner, sociala, men inte överdrivet, men de de gillar GILLAR de. :D De är hemskt trevliga att ha och göra med. Hon håller på med viltspår, jakt och lydnad med sina.

De fäller ju inte som andra hundar så allergiker har ofta lättare med dessa hundar.

jaså!! vad kul får se om jag vågar slå en pling!!

ja visst kräver de mycket aktivering men min behöver inte överdrivet mycket ( som tur är:angel:) brukar köra mycket spår med min, det älskar han verkligen, och jag tycker det är kul med!! men lydnaden är också skit kul!!

Kan säg att det stämer verkligen med det du skrev: de de gillar GILLAR de verkligen:D

Nej, har inte curly men kommer garanterat skaffa mig en i framtiden.
Jag har en lärare som föder upp curly under namnet Ringlets.
Finns dessutom 2-3 andra kennlar bara i den lilla hålan jag bor, så curlies ser man överallt!

Jag tycker de är så läckra och otroligt vackra :love:
Dessutom gillar jag deras personlighet. De verkar ha så mycket motor - samtidigt som de är lite egensinniga. När jägarexamen är avklarad och när skolan är över - då blir det curly ;)

vad kul att du har bestämt dig för en curly!! dom är ju verkligen härliga:love:

konstigt att du har så många omkring dig, jag har aldrig möt
någon förutom på hundutställningar osv.. man kan tro att man är ensamn med rasen i sverige:rofl:

när du har skaffat så kräver jag bilder!!:bump:

vad kul att du har bestämt dig för en curly!! dom är ju verkligen härliga:love:

konstigt att du har så många omkring dig, jag har aldrig möt
någon förutom på hundutställningar osv.. man kan tro att man är ensamn med rasen i sverige:rofl:

när du har skaffat så kräver jag bilder!!:bump:

Det blir nog först om några år - men visst ska jag lägga ut bilder på den ;)
Du får besöka de djupa värmlandsskogarna då. Då lär du se curlies.
Framtida raser jag skulle kunna tänka mig är weimaraner och curlies, men eftersom de är jakthundar vill jag ha jaktexamen för att kunna jaga med dem. Det är kul om man kan jobba med det som de är avlade för.

Har ingen, men det är en av få retriver raser som jag skulle kunna tänka mig att ha :D Bruna curlys är :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
759
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 815
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Hej på er. Ville höra om det är någon annan som har problem med strump-(och annat olämpligt)ätande hund? Vår är en retriever av jakttyp...
2
Svar
21
· Visningar
1 652
Senast: hastflicka
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit