Någon med arab?

W

Wanilj

Hej! Undrar vilka av er här ute som rider arab? Ponny eller stor häst? Tränar ni hoppning regelbundet, tävlar ni samt vilka klasser?
Vore roligt att få veta hur de fungerar i hoppningen!
Mvh Wanilj-arabägare

Sv: Någon med arab?

Jag har en arab som är ca 155 cm. Tävlar mest Distans med honom. Skulle gärna vilja tävla hoppning, men han är så osäker på hinder och jag är inte tillräckligt rutinerad för att känna att jag skulle ge det stöd till honom som han behöver. Däremot så var det en tjej som tävlade honom i hoppning för ett par år sedan, men bara 90 cm och 1 meter banor. Men det gick bra. Han fick flera placeringar. Men det mesta när det gäller honom hänger på ryttaren.

Hejsan jag har 2 araber...bägge är fuxar:) eller jag äger den ena arben och den andra har ja på foder...så jag har tävlat dressyr och hoppning med den ena..men gör tyvärr inte det längre:s //Jag

Mia_k skrev:
Hejsan jag har 2 araber...bägge är fuxar:) eller jag äger den ena arben och den andra har ja på foder...så jag har tävlat dressyr och hoppning med den ena..men gör tyvärr inte det längre:s //Jag

Hur kommer det sig att du inte tävlar längre?

Hejsan!
Jag har ingen arab just nu, men hade en d-ponny-arab förut. Den tävlade jag hoppning med, upp till msv B.
Efter att jag sålde honom, har han bla kvalat in till SM, men inte deltagit. Han har även vunnit ett par delkvaltävlingar till Globen, prins Carl Filips pris. Detta enligt de nya ägarna, men jag har ingen anledning att tvivla, han hade en enorm kapacitet och vilja.!

Många tror att araber inte kan, men de är jättebra alltiallohästar, de kan bli bra på det mesta med träning. Dock kankse de inte är så vanligt att de är "bäst", men dom räcker en bra bit på väg :D

Jag har en arabvalack på 11 år.
Tycker araber är helt underbart lättlärda och personliga hästar.
Nu är varken jag eller han något stjärnskott:crazy: men vi tränar på och hoppar i alla fall:banana:

Hade en D-ponny arab för några år sedan. Hon gick LA hoppning med kap för Msv. Var aldrig tittig på hinder utan bara hoppade. Var dock ganska het.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 417
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 088
Senast: Bison
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka