Någon kunnig om irländska hingstar?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ketchup
  • Startdatum Startdatum
K

ketchup

Jag skulle vilja få redan på lite fakta om Irish Draught hingsten Island king. Varit inne och kollat på olika sidor men hittar inget.

Någon som har häst efter honom?

Tacksam för svar.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Någon kunnig om irländska hingstar?

Kanske den här stämmer bättre.

Island King 801 IHR37842
f1987 död
Skimmel
Totalt 233 registrerade föl.

e. Clonfert IHR 33235 (RID694)
u Thumb Lady IHR 1547968 (RID10423)
ue. Sir Henry 11 IHR 15466 (RID614)

Tack så jätte mycket :) Du vet inte om det finns några bilder någonstanns? Har hört från många att "min" häst är jätte lik sin pappa.

Vadå överväxt:confused:

Det är en normal höjd för en Irish Draught

saila sa ju att han var en connemara!

Om du tittar ordentligt ser du att jag svarat på roslagens inlägg som handlar om en Irish Draugt. saila har fel och roslagen rätt.

Du verkar vädligt kunnig om avel. du råkar inte veta om det finns några bilder på honom?

Jag har försökt luska ut lite och jag kan inte hitta speciellt mycket faktiskt.
Dock vet jag vem ägaren är....men jag vet inte om Island King lever och är i avel fortfarande. Mannen somäger honom är i alla fall ganska så trevlig, han är dessutom domare för RID-utställningar så han borde kunna sin sak.
Jag kan inte hans telenummer tyvärr, men skriv ett brev. Han har adressen utlagd på Irish Draughts Society's hemsida, så jag tror minsann att jag lagligt kan lägga ut den här också:
Vincent Faughnan
Faulties Stud
Dromod
Carrick-on-Shannon
Co. Leitrim

Skriv ett brev till honom och fråga om han inte kan skicka över en bild till dej.

Island King har en hel del avkommorm som gjort bra ifrån sej på utställningar. Han har fler avkommor än vad som står registrerade på www.allbreedpedigree.com.
Det finns säkert mer information att finna om du ringer till Irish Draught Society (www.irishdraught.ie).

någon som vet nått om hingstarna
Quilca Silver ,
Village King?

conemaror:):)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 468
Senast: ildiko
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 436
Senast: KesoNeso
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 952
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 055
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka