Någon här som ska på Blandrasutställningen i Fagerhult?=)

Snobben

Trådstartare
Någon som ska dit?:)
Hur brukar det gå till & hur kan man träna bäst på att visa upp sin hund för domaren, både stilla stående och i trav, när det är en BUSIG hund? Bra tips?:angel:

Sv: Någon här som ska på Blandrasutställningen i Fagerhult?=)

Ingen här som ska dit?;)
Kanske någon som går på vanliga ras utställningar som har tips ang hur man får hunden att stå lugnt vid domarens koll. och hur man får hunden att trava fint!??

Bara en fråga; Vad bedömmer man efter? Alltså vad går man efter för rasstandard? :o

Är det sötaste hunden vinner?

man går efter helhets intrycket tror jag, vilken form hunden är i, pälsen osv hälsa & skönhet osv .. d e iaf vad jag tror

De bedömmer som en vanlig utställning, fast inte ratypiskt, som päls, utstrålning osv! Sen är det lite "kul priser" med!
Jag satsar på "utställningsbusen" !!:) ;)

När är denna utställning då??

hej hej. vi ska dit. nån som vet när det börjar på dan? :bump:

Vad kul!:)
Vet inte.. Vad har du för vovve?:)
Har du tips på hur man tränar & visa för domaren och hur det går till?

jag har en svart schäfer på 5mån. oj tips vet att dom kommer o kolla tänderna. annars e de väl att dom ska va uppställda så träna på att få hunden att stå snyggt. e inte så haj på detta. vi ska bara dit o titta o kanske träffa uppfödaren.

har du för hund?

Har en blandis:)
Kolla tänderna ja, hm.. Han kommer väl aldrig stå still busfröet!:crazy: Försöker träna honom på att stå fint, men är inte så lätt.. Och att gå utan att busa omkring, hm

Ligger fagerhult på orust ? Isåfall kommer vi dit med vårt monster. Vi har aldrig ställt ut innan och är helt gröna om man säger så, men gör det mest för skojs skull och för att det är bra att höra vad kunniga tycker om han . Han är en gigantisk polarblandis ;)

Nä, ligger i Småland.;)
En gigantisk polarblandis, lät häftigt!:)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 130
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar