Någon här som jobbar deltid eller pluggar som har häst?

S

_Sweetheart_

Hur har ni råd? Hur får ni allt att gå ihop?

Jag har räknat ut att jag kommer att få ut mellan 9500-11000 efter skatt från mitt deltidsjobb.
Har en hyra på 1600kr.
Sen försäkring på bilen, 500kr.
Bredband, 400kr.
Avgift till Alfakassan, 400kr.
De är de utgifter jag har. Förutom om bilen går sönder som den gjort en del hittills.. :crazy:

Vad tror ni?

Sv: Någon här som jobbar deltid eller pluggar som har häst?

Om du prioriterar kommer det gå!

Jag får ut ca 9000-1000 på mitt heltidsjobb efter skatt. Och jag har två hästar och hyra, bil, försäkringar mm mm att betala. Det går runt precis, men det går. Om man prioriterar som sagt. :)

Okej, men jag jobbar lite mer än deltid. Ca 100h i månaden.

Oj, har du TVÅ hästar? Eget stall eller inhyrd?

:eek: varför funderar du ens för?!

ja har bil 2800 i hyra häst hund och lever på 7200 i månaden kanske 1-2000 till från extrajobbet!

får ja 10 000 så har ja oxå lätt råd att ja två hästar man får prioritera! ;)

Oj.. :bow:
Nu till nästa fråga. har du egen häst eller foder? Jag har inte råd i nuläget att KÖPA mig en egen. Isåfall blir det foderhäst..

Nu har jag eget stall, men kommer flytta dom i början av november och jag kanske tog i när jag sa att jag har två. :angel: 1.5 kanske är mer rätt. :D En stor ridhäst och en shettis. Dom ska få bli inackorderad nu som sagt.

Jag har räknat på att det kommer gå runt, men det blir precis. Jag har dock alltid möjligheten att flytta "hem" dom igen, men då kan jag endast träffa dom på helgerna.

Men kolla runt lite vad stallplats skulle kosta och räkna på det. :)

Jag pluggar på heltid, jobbar och hartvå hästar.
Så vist går det men det gäller att priotera både pengar och hur man lägger upp tiden, schemat kan bli aningen pressat ibland.

Nu bor jag hemma pendlar till skolan 8mil, vilket innebär att jag inte har någon hyra för mig eller hästarna men betalar givetsvis allt övrigt till hästarna själv.

lever på bidragsdelen och lönen+ pengar jag sparat till studietiden när det inte går ihop.

Okej, vad betalar du i hyra när du har de inackorderade nu då?

Oj... Jag tycker att jag tjänar pissdåligt, 7000-9000 efter skatt på en (ugefär) 60 % tjänst som personlig assistent :crazy:

Det borde inte bli några problem alls. Jag klarar mig på mindre och tycker att jag lever ganska bra. Men du säger att det där är de enda utgifterna du har i månaden? Telefon, mat, försäkring, sparande, kläder, hushålsartiklar osv då?

Det borde inte bli några problem alls. Jag klarar mig på mindre och tycker att jag lever ganska bra. Men du säger att det där är de enda utgifterna du har i månaden? Telefon, mat, försäkring, sparande, kläder, hushålsartiklar osv då?

Hon kanske bor hemma? :)

Nej, men förlåt. Nu var jag otydlig. Det är de enda "fasta" räkningarna jag har. Sen så laddar jag på mobilen för ca 500kr/månaden också. Max.
Sen självklart mat, osv.
Men efter mina räkningar som jag har betalda har jag ca 7000kr kvar. Det borde jag väl klara mig på med stallhyra, mat, kläder osv?

Hur har ni råd? Hur får ni allt att gå ihop?

Jag har räknat ut att jag kommer att få ut mellan 9500-11000 efter skatt från mitt deltidsjobb.
Har en hyra på 1600kr.
Sen försäkring på bilen, 500kr.
Bredband, 400kr.
Avgift till Alfakassan, 400kr.
De är de utgifter jag har. Förutom om bilen går sönder som den gjort en del hittills.. :crazy:

Vad tror ni?

Jag är just nu mamma ledig men jag får ut 80% av min lön ca.16000kr
Innan hade jag heltids jobb, jobbar/jobbade med ekonomi och fick ut ca 20 000 efter skatt och sen får sambon ut 24 000 efter skatt (vi har delad ekonomi).
Men jag har 5 hästar, eget stall, egen gård, bil, hund osv...jag betalar hästarna, hundarna, mat och sen lägger vi hälften var till lån osv.
Och när alla utgifter är betalda så har vi ju våra EGNA pengar, som man köper kläder för osv + lägger vi undan barnbidaget till Ida.

nu har inte jag helt egen häst, men betalar hans skoning, försäkring m.m.
stallplats o foder står min faster (som är ägare) för.

men jag jobbar nu bara ca 50 h /månaden (pluggar o bor hemma) o får då ca 3 000 kr efter skatt.
behöver inte betala hyra hemma, då jag inte är fast anställd o inte jobbar heltid.

jag får det att gå ihop pga prioriteringar, blir inte så mkt nöjen o kläder åt mig själv. men det går :D

till julbeäknar jag att jag kommer vara färdig med studierna, å då ska jag börja jobba heltid o får då lite mer utgifter per månad.. men som tur är tjänar jag ju mer då ;)

Pluggar heltid. Har häst, bil, lägenhet, hund och allt annat som räknas till normala utgifter. Prioriteringar, självklart, och en snäll farmor fixar det.

Ca 3000 kommer det bli med mat, strö och hyra. Sen tillkommer ju hovis och sånt en del månader...

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 952
Hästmänniskan Skulle behöva råd från er hästmänniskor om vilket beslut som är klokast. Min situation ser ut såhär: Jag pluggar i Uppsala, dvs...
2
Svar
28
· Visningar
3 351
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Har nyligen avslutat ett nästan 8 år långt förhållande, och flyttat till Sthlm. Hästarna står nu hos min syster tillfälligt(35 mil...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 048
Senast: Tussilago
·
Hästmänniskan Jag blir galen på dessa pengar så nu känner jag att jag måste få fråga er hur ni löser det! :crazy: I våras sålde jag fjordan och...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 991
Senast: M-Meduza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar