Någon har försökt logga in på mitt anv.namn.

Sv: Någon har försökt logga in på mitt anv.namn.

Nää..menar att om Cl skaffar sig nytt nick..inte vet jag..typ CL igen eller nåt så har hon ju nytt lösen m.m.

Då är ju problemet ur vägen. I alla fall om hennes gamla profil försvinner så att ingen kan missbruka det.

Borde ju vara den enklaste lösningen.
AM

Man kan ju skaffa nytt lösenord utan att göra ett nytt nick..

haha, men det är ju bara att ändra lösenordet på den användare hon har! Man behöver inte skapa en ny användare för det :p

Personen som gjort detta är det ju som gjort fel, och som borde få en reprimand om att dennes beteende inte är ok?

Med all respekt men - det är ju inget direkt attentat som utförts. Välkommen till internet, sånt där händer hela tiden och det enda du kan göra är att skydda dig med smarta lösenord som du byter ofta. Att Gunnar tar nån i örat hjälper knappast, däremot kan väl Carola skälla ut personen i fråga, hon vet ju vem det är.

Med tanke på att det finns folk som försöker knäcka din bankkod och sno dina pengar så är det en fis i rymden om nån försöker logga in som dig på ett diskussionsforum.

På ett annat forum var det en avstängd unge som ville hämnas genom att försöka logga in som webmastern. Naturligtvis var det helkorkat för nu är han bannad på livstid - trots att hans mamma mailat och vädjat att han ska få vara med.

Så på nätet finns allt från klåfingriga småungar till riktiga bedragare - det är bara att vänja sig. Och skydda sig.

Ja, nu var det väl inte min uttyckta åsikt om att just Gunnar skulle ta personen i örat, det kan nog Carola göra lika bra. Huvudsaken är väl att den blir uppmärksam på att tilltaget är "upptäckt". Det svider nog bra mycket mer om Carola gör det själv.
Däremot kan det ju vara bra att upplysa personer om vad som KAN hända om man gör såna saker. Att det faktiskt inte är ok att försöka logga in som en annan person om denne inte gett sin tillåtelse.
För det är fortfarande en fruktansvärt FUL sak att göra ju. Och om personen vet att administratören vet, så kanske det räcker.

Frågan är ju vad som händer om personen gör om detta? Blir det något ingripande från "högre instans" här på buke då? Om nypet i örat inte är tillräckligt...

Men när du säger "det är faktiskt inte ok" - det är liksom ingen liten skolklass med enhetliga normer och regler vi pratar om här. Det är hela Internet och där finns en helvetes massa bluff och båg.

Att jag använder nicket mandalaki här gör det möjligt för hela jäkla världen att försöka knäcka mitt lösenord och logga in som mig. Det är inte mycket att göra åt.

Rör man sig på nätet måste man vara medveten om vilka risker det är. Jag blir lika förvånad varje gång folk inte riktigt verkar förstå det.

"Håller med" Mandalaki.

Allt som kommer ut på internet kan man nästan räkna som offentligt och tillgängligt för alla. Är det något man absolut inte vill att andra ska komma åt så ska man inte lägga ut det på nätet.

Jag har försökt att logga in mig som Glimten maaaasssor av gånger!
Men det är för att jag heter de på typ alla andra ställen, så jag försöker ju ändå med mitt lösenord!

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 157
Senast: Hedinn
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 018
Senast: Wingates
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 329
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar