Någon har försökt logga in på mitt anv.namn.

C

C_L

Jag fick meddelande från Bukefalos att någon försökt logga in som jag mer än 5 ggr så kontot var låst.

Bukefalos gav mig IP numret till personen så det är ju lätt att veta vem det är.

Frågan är om Bukefalos i sin tur agerar?

Om jag nu säger att det var INTE jag, hur och vad kan jag göra?

Det är ju ett solklart fall (För mig) att någon försökt kolla något på mitt konto, vad det nu kan vara av för intresse...

Sv: Någon har försökt logga in på mitt anv.namn.

Nja, det är inte så lätt att veta vem det är. Visst, du kan kolla vilken bredbandsleverantör IP-adressen går till. Men sen behöver du vara polis och ha en brottsmisstanke för att begära ut uppgifter om den unika dator som IP går till.

Ibland visas det ju tom. namn? Har jag för mig....men jag kanske har varit inne på skumma sidor :o

Det brukar stå namn på nån anställd hos bredbandsleverantören. Typ Krister Svensson, Comhem, Comhemvägen 42. Fast det är alltså inte Krister Svenssons dator IP-adressen går till.

Det brukar stå namn på nån anställd hos bredbandsleverantören. Typ Krister Svensson, Comhem, Comhemvägen 42. Fast det är alltså inte Krister Svenssons dator IP-adressen går till.

Då ska jag inte skicka min Torped på Krister Svensson då alltså....ahh..ok.

Tack! :D

Men ändå..

Jag undrar, vad gör Buke åt det? Mer än informerar mig om att det skett? Det kan ju kollas här på forumet vem som har IPnumret, blir det en tillsägelse?

Vet inte - den ende som kan svara är nog Gunnar. *passar vidare*

Men? Det går väl inte att låsa kontot på det sättet?

Då hade ju Vem-leken varit kokt rätt snabbt.

Och vem som helst kan ju låsa ute någon som de härsknat på!

Det som händer om det blir fem felaktiga inloggningar från samma ip-adress är väl att just den ip-adressen låses under femton minuter från ytterligare inloggningsförsök. Eller har det ändrats i och med senaste uppgraderingen?

Men? Det går väl inte att låsa kontot på det sättet?

Då hade ju Vem-leken varit kokt rätt snabbt.

Och vem som helst kan ju låsa ute någon som de härsknat på!

Det som händer om det blir fem felaktiga inloggningar från samma ip-adress är väl att just den ip-adressen låses under femton minuter från ytterligare inloggningsförsök. Eller har det ändrats i och med senaste uppgraderingen?

Men det var precis det som har hänt :p

Det låstes inte permanent...men det är ändå jäkligt irriterande att någon försöker ta sig in på mitt konto......:crazy:

Men det var precis det som har hänt :p

Det låstes inte permanent...men det är ändå jäkligt irriterande att någon försöker ta sig in på mitt konto......:crazy:

Irriterad är nog bara förnamnet jag skulle varit :devil:

Men vad i hela fridens namn skulle det vara för nytta att logga in som någon annan?

Det enda jag kan komma på är att vederbörande skulle kunna skriva några inlägg med ditt nick :confused:

Jisses, har folk inget liv *suck*

Irriterad är nog bara förnamnet jag skulle varit :devil:

Men vad i hela fridens namn skulle det vara för nytta att logga in som någon annan?

Det enda jag kan komma på är att vederbörande skulle kunna skriva några inlägg med ditt nick :confused:

Jisses, har folk inget liv *suck*

Eller läsa hennes pm.... sånt är nog mer intressant.
Har oxå varit med om att någon försökt logga in på mitt konto, mer än en gång tyvärr. Men där vet jag vem ip-numret tillhör, o händer det igen så får personen i fråga veta att h*n lever :mad:

Pm, tänkte inte på det...

Hoppas att detta tas ordentligt på allvar, fy fasen vad sur jag blir :mad:

Pm, tänkte inte på det...

Hoppas att detta tas ordentligt på allvar, fy fasen vad sur jag blir :mad:

Det var också min reaktion....för jo det har hänt mig också.
Och förmodligen vääääldigt många andra.

Men. Sen så...pah...varför energi?
Helt ärligt alltså.

Väntade tills jag kunde logga in igen, sen bytte jag lösenord.
Och det gör jag med jämna mellanrum nu, dessutom ganska ofta :).

Man får se det som att man är populär och intressant, eller nåt :D .

kl

Men... en undran: tror verkligen dessa personer (som försöker logga in på andras konton) att de ska kunna hitta rätt lösenord?

Jag sitter nu med svart på vitt vem som gjort det så Buke behöver inte hjälpa mig.

Jag glömde bort att jag ju har ett eget forum där jag kan se alla adresser, så jag gick in och sökte på numret och vips. Så hade jag ett svar.

Nåja. Det var en Surprise.

Och nej, jag kommer såklart inte berätta.

Ganska många har rätt enkla lösen ord sägs det.

Jag sitter nu med svart på vitt vem som gjort det så Buke behöver inte hjälpa mig.

Jag glömde bort att jag ju har ett eget forum där jag kan se alla adresser, så jag gick in och sökte på numret och vips. Så hade jag ett svar.

Nåja. Det var en Surprise.

Och nej, jag kommer såklart inte berätta.

Skönt ändå kanske att veta vem det är, så slipper du alla "tänk om" personer.

Jag slänger självklart onda ögat på personen... :mad:

Fult, mycket fult gjort...

Kram på dig :love:

Mycket tråkigt! Men skönt att ändå veta vem det är.

Kramar till dig!

Vem-leken är en idiotisk lek.

Folk som försöker ta sig in på andras konton ogillas starkt.

Tänk på att ibland kan det handla om folk som gör det av misstag, exempelvis glömt vilket avändarnamn de har och loggar in med det de använder på något annat forum.

Information om inlogging och ip-nummer som skickas är något som sköts helt automatiskt av forumsystemet.

Om det sker upprepade gånger och man anser att jag skall ta en titt får man höra av sig till mig med den info man fått.

Om det då handlar om en användare med användarkonto här och det uppenbart inte handlar om ett misstag kan jag vidta åtgärder.

Vill man gå vidare efter detta får man vända sig till polisen.

Viktigast är att ha ett svårknäckt lösenord och se till att e-postadressen som angivits är aktuell, glömt lösenord och e-postadress som ni inte har tillgång till leder till att ni inte kommer in på kontot igen.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 157
Senast: Hedinn
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 018
Senast: Wingates
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 329
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar