Någon från Karlstad...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Sisikarlstad
  • Startdatum Startdatum
Sv: Någon från Karlstad...

hihih...

Nu står hästen med högklackat..

Mäter 170cm från marken :devil: Han känner sig stor nu..
Matte måste ha brandstege för att komma upp:devil:

Martha: hur går det med Friendly?:)

Friendly är behandlad vä framknä och går bara i hagen just för dagen ..
Hon ska skrittas ytterligare 2 veckor

Låter jättekul!!! :D När brukar du vara ute? Jag jobbar ju på dagarna så det kanske kan vara ett litet problem...:crazy:

spelar inte så stor roll för min del när jag är där. Fast de blir ju lite mörkt om de inte kommer lite snö snart :) Annars kan de ju funka på helgerna

men hallå ..........
Susanne vart tog du vägen?
Uuuuhhhhhhh vad less jag blir på galopper! Heffaklumpen lever farligt nu:devil:

Hej Sofia här är jag.... FÖRLÅT jag är inte inne så ofta för jag brukar vara lite sleten efter en dag i stallet. Jag har ju min fibromylargi mm så jag har mkt värk mm MEN jag ÄLSKAR att komma ut i naturen med att köra Zassa T.H. som jag bara ÄLSKAR så MYCKET!!! :love: Guuud va jag ÄLSKAR den hästen :d så underbar o snäll men lite busig ja Valpig som jag fick höra idag att det hette.

Jo vi kanske skulle ta en tur ut i skogen tillsammans??? Jag brukar ta en tur runt sjön 2 varv... kanske 1 varannan dag så det inte blir för tufft för henne. Hon är ju bara 2 år.

Jag försökaer dyka upp till dig någon dag eller om du tittar in till Mickes stall?

Lycka Till ikväll på Färjestad!!! Såg NI hade en häst till start ikväll!!! :) Spännande!!!:bump:

Hej Susanne
Äntligen!.................... nädå.;)
Men vi kanske som sagt kan köra ihop nån dag, jag har tagit hem min lilla grå nu och var ute på premiär tur idag. det gick så bra och han var så snäll:love: vi mötte bilar och hästar och han gick i vattenpölarna utan problem min lilla kille. Det har verkligen varit nyttigt för honom att vara nere på banan ett tag.

Ja och beträffande Alba i kväll så har jag väl inga förhoppningar, hon är ju så korkad :devil: så hon hittar väl på några hyss som vanligt. Men......... fungerar hon så är hon jävligt bra.

Till helgen hämtar vi vår nya nordis oxå :banana:

Hej Susanne
Äntligen!.................... nädå.;)
Men vi kanske som sagt kan köra ihop nån dag, jag har tagit hem min lilla grå nu och var ute på premiär tur idag. det gick så bra och han var så snäll:love: vi mötte bilar och hästar och han gick i vattenpölarna utan problem min lilla kille. Det har verkligen varit nyttigt för honom att vara nere på banan ett tag.

Ja och beträffande Alba i kväll så har jag väl inga förhoppningar, hon är ju så korkad :devil: så hon hittar väl på några hyss som vanligt. Men......... fungerar hon så är hon jävligt bra.

Till helgen hämtar vi vår nya nordis oxå :banana:

Nääää men va kul att grållen funkar!!! Var det han som varit på kliniken??? Såg Niklas gick dit med en av dessa grållisarna???
Åh ska NI köpa en nordis till??? Hur gammal???
Jag ska dit o köra Zassa i möra då kanske jag ska svänga in o kolla läget när jag drar ut??? Brukar skritta förbi Sterners när jag drar iväg!!
Hur gick det på travet igår???:d

Kraaaaam :bump:

Verrdogan?? :love: Hur går det för Ginos ryggsår?? Hörde han var lite ilsk! hehehe Stackars liten :cry:

Verrdogan?? :love: Hur går det för Ginos ryggsår?? Hörde han var lite ilsk! hehehe Stackars liten :cry:

:eek: Sprids de så fort?
Jo han är väl inte på top direkt. Väntar på att vet ska höra av sej så han kan få nå lugnande så man kommer intill och kan se hur de ser ut.

haha nämnde det på ica förut att de va synd om han!

var kvar i stallet i ca en timme efter du åkt å gino mumsa å åt så han var inte sämre iaf!

:eek: Sprids de så fort?
Jo han är väl inte på top direkt. Väntar på att vet ska höra av sej så han kan få nå lugnande så man kommer intill och kan se hur de ser ut.

Jo jag hörde av din stallkompis att han inte mådde så bra!:(

haha nämnde det på ica förut att de va synd om han!

var kvar i stallet i ca en timme efter du åkt å gino mumsa å åt så han var inte sämre iaf!

Krille ringde nyss åxå och sa att han inte blivit sämre och hängig iaf.

Men sen började han stri om att han kanske hade ont i tänderna elelr någon annastans eftersom han hugger.
Ja, men ja å Z hittade såret förut tyckte ju jag då.
Ja men han bet ju när han hade tandproblem åxå. Jo men de va väl inte riktigt på samma sätt va??

Tur att dom lyssnar så bra på vad man säger;)

Jo jag hörde av din stallkompis att han inte mådde så bra!:(

Ne, han har massa ont:cry:
Såhär synd är de om honom
CIMG4093.jpg

CIMG4091.jpg

Nääää men va kul att grållen funkar!!! Var det han som varit på kliniken??? Såg Niklas gick dit med en av dessa grållisarna???
Åh ska NI köpa en nordis till??? Hur gammal???
Jag ska dit o köra Zassa i möra då kanske jag ska svänga in o kolla läget när jag drar ut??? Brukar skritta förbi Sterners när jag drar iväg!!
Hur gick det på travet igår???:d

Kraaaaam :bump:

halloj! Ja lilla grå var på kliniken och fick vaccinations spruta. Nordisen vi köpt är 2 år (snart 3) hon har gått premielopp och tagit det lugnt efter det. Ja kom förbi stallet vet jag. Kul att ha nån att prata med nu när Sara har flyttat..............

Också var det lilla Alba då:devil:
Hon dummade sig och började studsa när hon skulle fram till bilen så när bilen släppte var hon 40 meter efter:eek: Ingenting förvånar mig längre....... Men Lennartsson sa att det lät ur halsen och befarade halsinfektion så vi får väl kolla halsen, hon är ju dubbelanmäld och ska egentligen starta på Gävle på torsdag men det får vi se hur det blir. Heffaklumpen ske till banan och prova järvsöfaksbettet på fredag. Micke säger att han är så j-la stark så det känns som man kedjat fast huvudet i en vägg när man drar, min lilla klumpe :love:

Vi ses då

jo di lyssner vääääldigt bra! ja sa det att han får inte ha täcke alls nu å så sa ja det att vi får väll hoppas på att det inte blir värsta ovädert nu då..
ja men blir det för kallt å dåligt så sätter ja ju på han täcke.... blev hans svar... men nej han får inte ha täcke då heller sa ja men han kommer väll ändå ha täcke i morgon om det är kallt eller regningt...:crazy::mad:

jo di lyssner vääääldigt bra! ja sa det att han får inte ha täcke alls nu å så sa ja det att vi får väll hoppas på att det inte blir värsta ovädert nu då..
ja men blir det för kallt å dåligt så sätter ja ju på han täcke.... blev hans svar... men nej han får inte ha täcke då heller sa ja men han kommer väll ändå ha täcke i morgon om det är kallt eller regningt...:crazy::mad:

Eller så står stackarn inne och blir ännu mer galen:crazy:
Värsta är ju att ja kommer att vara lite drogad i morgon efter tandis åxå, så ja kan ju inte göra allt för mycket i stallet. Och så ska vet komma:smirk:

Hoppas iaf att Gino inte har täcke i morgon för då skajag trycka ner en torvbal i halsen på en viss person :angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En heldag i stallet. Det ordnar Färjestads ridklubb som en av flera gratisaktiviteter som erbjuds barn i Karlstad nu under jullovet. Tre...
Svar
0
· Visningar
205
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Hallå alla kunniga människor om Karlstad! Ska på konferens där, på Karlstad CCC, vilket hotell i närheten är bäst? Har såklart googlat...
Svar
6
· Visningar
644
Senast: lil-sis
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
330
Senast: Unafraid
·
Tjatter Jag ska åka till Karlstad senare i år genom jobbet. Jag funderar på att ta ett tidigare tåg och passa på att se lite av stan, men vad...
Svar
10
· Visningar
786
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka