Någon från Karlstad...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Sisikarlstad
  • Startdatum Startdatum
Sv: Någon från Karlstad...

Jo va tycker NI om vintertäcket som finns på Rusta??
Billigt men är det bra???

Det är så här att min häst "Moses" kommer hem igen o fodervärden har visst "slarvat" bort hans 2 vintertäcken hmhmhmhm :confused: så jag måste ju köpa ett nytt :(

okej... a han var fin... såg han bara på tävlingsbanan...
hade inte häst i härtsöga när ni stod där....

förresten.. har ni en boxplats ledigt åt en liten shettis ? skickade ett mejl till er via blocket... är i behov av box nämligen...

du kan ju skicka ett PM..

vill veta vart stallet ligger...

Har ni kvar kallblodet då? spang brage tror jag att hette...

KRAM...

Hejsan!
Jodå Heffaklumpen (spang brage) finns kvar, han gör jag mig aldrig av med :love:.. Kom äntligen med till lunchtravet på Färjestad på Fredag. Så vi får se om han lämnar galopp skorna hemma! Ja Poppsson är också en fin häst, men tyvärr fick han en senskada i ett framben som vi sprutade med stamceller så att det blev bra. Men det var inte samma häst längre när han startade. Så han är norrlänning nu så får vi se om han kan tända till igen. Humöret har han kvar iallafall, han har bitit av tungan på sin boxgranne tydligen.:devil:
Vi har en box ledig för tillfället, men vi syns ju på söndag.
Hej hej

aa.. kommer idag vid lunch och kollar =) hihih... massor av snö ute nu iaf...

Jag måste få tag på litte bra shettis täcken nu ja... hööks eller börjes...

men dom på rusta ser fina ut =)

hihih.. det var ett jätte fint stall... fina hagar.. Får se om jag flyttar dit ponnyn till helgen... Blir en hel del promenader med den och se mig omkring :) Måste åka och köpa ett vintertäcke någon dag... Imorgon blir det färjestad.. sen hem och plugga jätte kul .. haha...

Hittat fina täcken på börjes... Men jag tycker inte om att köpa täcken där.. Köpte ett 145 till starport för 1 år sen.. gick till korset på han.... Nu står 1års märren med de täcket på sig. hahha... och hon har strl 130.. haha...

Men rusta har inte ponny täcken va?

Lycka till på fredag med heffaklumpen då :D

hihih.. det var ett jätte fint stall... fina hagar.. Får se om jag flyttar dit ponnyn till helgen... Blir en hel del promenader med den och se mig omkring :) Måste åka och köpa ett vintertäcke någon dag... Imorgon blir det färjestad.. sen hem och plugga jätte kul .. haha...

Hittat fina täcken på börjes... Men jag tycker inte om att köpa täcken där.. Köpte ett 145 till starport för 1 år sen.. gick till korset på han.... Nu står 1års märren med de täcket på sig. hahha... och hon har strl 130.. haha...

Men rusta har inte ponny täcken va?

Lycka till på fredag med heffaklumpen då :D

Hej det är jag som hjälper Martha med hennes hästar mig du träffade på gården brevid Sofia o Arne.

Jo jag har beställt utegångstäcket som kostade 338kr storlek 145 o hoppas det kommer passa min kille. Flera i stallet har köpt detta täcke i storlek 135 o de passade deras hästar som de skulle o såg JÄTTEFINA ut!!

Åh jag får hälsa dig VÄLKOMMEN ut till Grava Rud!!!:banana:

åhh tack :D
Jag kommer med hästen på Söndag förmodligen... Ska ta en promenad på julafton och kolla "läget" ... hihih.... kommer kanske förbi erat stall och visar upp "stjärnan" haha... ska fixa bild på han och lägga in... Kan beskriva han iaf : 1,5år. Hingst . skäck = vit med fuxfläckar, dock är han inget hingstig...

Men drar han igång med hingsterierna så ryker kulorna. :devil: hahha stackarn... Fanns rusta täckena i shettis size :devil: annars ska jag köpa från börjes.. måste fråga hon som ägar han nu, om hon har något täcke att skicka med ;)

Heffaklumpen.. jag kommer på fredag och fixar iordning boxen.. Tänkte jag skulle komma och kolla när spang brage springer också på lunchen.. :banana:

Är det bara jag som inte är på trav? fast jag har en gammal pass häst som startar. : Pompier den store:devil: haha.. får tillbaka dom hästarna nu under jul :P

Har någon av er här inne klippmaskin och är duktig på att klippa hästar?
Min häst syns inte längre för allt hår

har klippt ca 3 hästar i hela mitt liv.. Så jag är inte så erfaren.. hehe... Du kan väll hyra en någonstans och prova själv. Det är faktiskt rätt så kul. men ha regn jacka och munskydd för att slippa all häst hår ;) hihih Lycka till:D

Har någon av er här inne klippmaskin och är duktig på att klippa hästar?
Min häst syns inte längre för allt hår

Hehehehe fråga Heffaklumpen hon klippte sina ponnys o nordisar när jag var hos dem o hälsade på!! Hehehehe Sofia hade mer hår på sig än på hästen hon hade ju tyvärr en fleecetröja på sig så allt fastnade. :crazy:

Samma här min Moses är OTROLIGT långhårig måste ev klippa han jag oxå!!! Tänkte fråga min kompis hon har en maskin som hon klipper sina får med ngn Alfa Laval men för får! :confused: Men jag klippte min hund med den i sommras o han bidde jättefin. ;)

aa.. kommer idag vid lunch och kollar =) hihih... massor av snö ute nu iaf...

Jag måste få tag på litte bra shettis täcken nu ja... hööks eller börjes...

men dom på rusta ser fina ut =)

Åh jag fick mitt paket från Börjes idag "redan" ska bli så spännande o se om detta passar Moses täckerna alltså :d ALLTID LIKA ROLIGT MED PAKET!!! :love:

REDAN:eek: Det gick fort...

Jag ska förbi shoppen idag och köpa en krubba åt lillen.. han når inte upp till den andra :devil: Hahaha...

Såg att ni har pratat lite om stallplatser så jag tänkte höra om det är någon som vet nåt stall som har en box över till ett 8 mån stoföl i närheten av Karlstad.
Stallet jag står i idag är jättebra men det har tyvärr blivit att vi bara är 2 i stallet o när den andra hästen tränas blir fölis själv + att den andra hästen inte är särskilt lekfull så min lilla har lite tråkigt för tillfället....:(
Då hon är van att stå på box vill jag ej ha lösdrift men gärna att de går ute hela dagarna i stora hagar o med kompisar... Vill ju gärna springa o leka o busa....:)

knapplån

Jag är precis hemflyttad igen efter två år "utomlands"(dalarna ;) ) och är bosatt i grannstaden Kristinehamn.
Fick otroligt blodad tand efter att ha varit hästskötare hos Witasp/Frick i ett halvår men känner mig nog lite tappad i trav-värmland.
Någon som vill ha sina hästar körda? ;)

Hej o GOTT NYTT ÅR alla Karlsta booo ja även alla Värmlänningar oxå!!:banana:

Sitter här nu i skrivandes stund o väntar på att Martha ska hämta mig, vi ska till banan o ta ut hennes hingstar o vidare till gården o fodra o ut med alla i hagen.

ÄNTLIGEN är "Moses" hemma.... :love:

Han verkar trivas suuuuper i sin utebox o med sin "fjälla" i hagen Zassa T.H. hon verkar gilla han skarp för bara typ en timme tillsammans i hagen så springer hon med svansen i svanslyft o typ stilar för han o jag såg t om att de noppade varandra i manen o myste.
Vi var rädda att det inte skulle funka men det gick kanon!!! :D Lite kuuuul för de båda o ha sällskap i hagen ;).

Va tycker NI om allt Nyårs firande som ska komma då??? Min ena hund Jack går här hemma o är suuuuper rädd för alla dessa smällare o värre smällar lär de bli men ska ev till Kil till min kompis Carro som bor ute på landet så han får lite lungn o ro. :crazy: Stackars liten :cry:

Men från oss alla till ER alla ett GOTT NYTT ÅR!!!! Kraaaaam Sisi :banana:

knapplån

Jag är precis hemflyttad igen efter två år "utomlands"(dalarna ;) ) och är bosatt i grannstaden Kristinehamn.
Fick otroligt blodad tand efter att ha varit hästskötare hos Witasp/Frick i ett halvår men känner mig nog lite tappad i trav-värmland.
Någon som vill ha sina hästar körda? ;)

Mina hästar vill bli körda ;)

Gott nytt år på er allesammans...
Nu har vi (jag & lillen) hållt till i grava-rud i en vecka... och vi trivs... Lillen tycker det är jätte kul att rulla sig i spånet efter matte har mockat eller borstat han =)

Själv så har man jobbat hela dagen.. var klar vid 2 tror jag... Dryyyygt med dubbelbox.... Sen så har lilla gulliga Pompier rullat sig TOTALT.. i leran.. Herregud.. Jag som skulle ut och rida.... Sen tog jag mig en tur med nästa lermonster Onassis K.. Han är sååå underbar att rida...

Imorgon blir det jobb igen.. fast bara halv dag.. Onassis ska gå fort.. sen ska en 2åring köras.. Rätt så lugnt... Tråkigt att det är lera i varenda hage bara =/

Imorgon ska Lillen ha bett i munnen igen... han är cool... tuggar bara.... =)

Gott Nytt år:banana:

:D Idag lär dom väl iallafall inte vara leriga :rofl:

Gôtt Nytt År på dig själv o alla andra också förståss :bump:

Du får hålla koll på våra andra Juveler....Heidi Kemp, Bear Viking, Zandokan Boko, Hunter Brodde och Staro da Vinci :love:

hihih... dom har jag allt koll på... Värmde en av "mina" som skulle gå fort ilag med hunter brodde... Han var ju jätte fin :D Han kommer lyckas bra som 3åring tror jag =)

Hur går det med friendly då? Står Rock Rose kvar hos hilmer? ;)

Liknande trådar

Skola & Jobb Hallå alla kunniga människor om Karlstad! Ska på konferens där, på Karlstad CCC, vilket hotell i närheten är bäst? Har såklart googlat...
Svar
6
· Visningar
644
Senast: lil-sis
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
269
Senast: Unafraid
·
Tjatter Jag ska åka till Karlstad senare i år genom jobbet. Jag funderar på att ta ett tidigare tåg och passa på att se lite av stan, men vad...
Svar
10
· Visningar
786
Senast: Guldaskig
·
Samhälle Har varit på möte i London och träffat en kollega som är född i Rio och bott de senaste 20 åren i Quebec. Varje gång vi träffas berättar...
2
Svar
23
· Visningar
2 613
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar