någon från Finland?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare isola156
  • Startdatum Startdatum
I

isola156

det är möjligtvis ingen från Finland här som skulle vilja göra mig en jättetjänst? det är så att en häst i mitt stall jag haft hand om exporteras dit imorgon, Devils League. jag vet inte vem som har köpt honom eller vilken tränare han hamnar hos, och därför skulle jag vara evigt tacksam till den som har möjlighet att kolla upp hur det går för honom i loppen och sedan meddela mig.
ännu bättre om någon till och med jobbar i det stall eller på den bana han kommer till.

jag är glad för all hjälp, för jag vill verkligen veta hur det går för den här hästen och hur han har det.

Sv: någon från Finland?

jag förstod absolut ingenting av den där sidan tyvärr. :/ men tack ändå.

isola156 skrev:
det är möjligtvis ingen från Finland här som skulle vilja göra mig en jättetjänst? det är så att en häst i mitt stall jag haft hand om exporteras dit imorgon, Devils League. jag vet inte vem som har köpt honom eller vilken tränare han hamnar hos, och därför skulle jag vara evigt tacksam till den som har möjlighet att kolla upp hur det går för honom i loppen och sedan meddela mig.
ännu bättre om någon till och med jobbar i det stall eller på den bana han kommer till.

jag är glad för all hjälp, för jag vill verkligen veta hur det går för den här hästen och hur han har det.

http://www.hippos.fi/hippos/kilpailutiedot/ol.php?NIMI=Devils+League&sukupuu=1
Här kan du sen söka på hans namn när han kommit till finland.
Då kommer det att se ut såhära http://www.hippos.fi/hippos/kilpailutiedot/ol.php?HID=227533&startit=1

Lycka till!

Jag kan säga till min fars kompis som är tränare i finland och höra efter lite om hur det går får honom, men det skulle vara lättare ifall man visste vart hästen hamnar hos för tränare!!

när man söker på den sidan så får man ingen träff på namnet.

Bodbäckspålle skrev:
när man söker på den sidan så får man ingen träff på namnet.

Det är för att hästen inte hunnits reggas i finland ännu... tror jag...

han exporteras ju idag, så antagligen har han inte hunnit registreras än.

det vore jättesnällt! tyvärr har jag ju ingen koll alls på var han kommer att hamna någonstans, och jag och den f.d ägaren är inte precis bästa vänner sedan jag fick beskedet om försäljningen.

Allrid trist och se när de ska ha ut de sista kronorna ur en gammal trotjänare.Speciellt när hästen själv på slutet visade att han var färdig med tävlandet.Får hoppas för hans bästa att han hittar en nytänding i Finland.

Tack Vanja!

Har länge funderat på hur jag skulle klura ut hur min senaste kuse klarat sig i Koskenkorva-land.
Och minsann, har hon inte tjänat 20 000 Euro! :D
Men hon har slitit hårt för brödfödan ser jag,
40 starter gav 1 seger under 2004.......:crazy:

det tvivlar jag tyvärr på. det känns när man kört honom på banan att det där med trav, det är inget han vill syssla med längre. däremot är han en väldigt trevlig ridhäst, men vad spelar det för roll när det finns pengar att tjäna.
är bara att hoppas på att finnarna gör något ordentligt av honom efter avslutad tävlingskarriär, och att det inte blir slakt.

Lines skrev:
Allrid trist och se när de ska ha ut de sista kronorna ur en gammal trotjänare.Speciellt när hästen själv på slutet visade att han var färdig med tävlandet.Får hoppas för hans bästa att han hittar en nytänding i Finland.

Ja, för mig är det obegripligt att inte en sådan häst kan få bli pensionär.

Vi hade ju en tråd här för att tag sedan om varför det fanns en åldersgräns. Det är för sådana som denna ska få slippa. Nu fick han ju inte det ändå tyvärr... :crazy:

isola156 skrev:
jag förstod absolut ingenting av den där sidan tyvärr. :/ men tack ändå.
Det är ju exakt den samma sida som Montéryttare la in.
Du skriver in hästens namn när den har blivit finsk reggad och sen kan du se vart den startar m.m.

God fortsättning på det nya året !!!!

Det finns en bra finsk sida där jag bla hittade fina bilder på några av mina sålda avkommor (de är inte reggade i Finland, men fanns på kort i alla fall.....). :idea:

http://www.sukuposti.net/

Klicka på svenska flaggan om du inte behärskar finskan :D

Den sidan var ju jätteintressant! Vilket jobb de gjort med den.

isola156 skrev:

www.hippos.fi (enbart på finska)
och från deras hevostietokanta (hästdatabas) får man reda på ägare, starter, vinstsumma mm. jag kan försöka komma ihåg att kolla där ibland :smirk:

giffan skrev:
Det är ju exakt den samma sida som Montéryttare la in.
Du skriver in hästens namn när den har blivit finsk reggad och sen kan du se vart den startar m.m.

ja, så mycket förstod jag. men det ger mig inte automatiskt några som helst kunskaper i finska.

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 670
Senast: corzette
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 998
Senast: Görel
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 820
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 231

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka