Någon duktig på stam???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare hopp_o_galopp
  • Startdatum Startdatum
H

hopp_o_galopp

Jag är nyfiken på följande hästar och/eller deras stam och/eller avkommor:

Cap Calando, Holsteiner, hingst
e: Capitol I - Cor de la Bryére

Szania, Tyskt Halvblod, sto
e: Semit - Hanibal

Pik Trumpf 748, Hannoveranare, hingst
e: Pik König - Abglanz

Gabina, Sv. Halvblod, sto
e: Ganesco - Dragon

Tacksam för svar! :bow:

OBS!!! Detta är inte en ren efterlysning (tycker inte jag) då jag vill veta vad ni tycker om stammen och huruvida den går att matcha eller ej.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Någon duktig på stam???

Vad vill du veta? Vad ska matchas med vad? Vad vill du veta om stona?

Cap Calandos stam är ju inte fy skam! Capitol och Corde är väl bland det bästa du kan hitta?

Stoet har ju enligt Delmar en avkomma efter Cap Calando...

Pik Trumpf tycker inte jag har levt upp till stammen och har väl inte direkt nedärvt något speciellt. Inte så att det kryllar av topphästar efter honom... Jag har nog inte sett någon jag direkt gillar.

/C - som inte riktigt förstår vad du vill veta! :)

Sv: Någon duktig på stam???

Hehe, var nog lite otydlig. =)

Det är så att min syster har en häst efter Cap Calando - Szania
Jag har en häst Pik Trumpf - Gabina

Därav undrar jag huruvida de stammarna eg matchar med varandra? Jag tycker ju själv att resultatet blev bra i båda fallen. Men i och med att det är ston båda två vill man ju veta lite vad deras avelsvärde är?

Undrar även tex vad man kan ha för hingstar, om man bör satsa dressyr el hopp eller så? Min systers sto fick i år ett föl e: Rotspon. Hon är SUPERFIN. Fick 49 p och gick vidare till Riksfinal i Örebro. Han är ju dressyrhingst, stoets faderslinjer är ju hoppblod. Vad tycker ni om en sådan mix?

Sen en nyfikenhet på vad andra tycker om hästar med den stammen är ju tacksam info.

Liknande trådar

P
Avel Hej allihopa :) Hoppas ni har synpunkter, goda som dåliga, ang en eventuell betäckning nästa år. Jag har ett vackert och feminint 3-års...
2
Svar
36
· Visningar
3 026
Senast: design4life
·
Avel Jag har ett sto som jag skulle vilja ha lite tips om hingstar till, har nån fundering själv men vill veta vad ni tycker...
Svar
11
· Visningar
1 051
Senast: Minni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka