Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Jag har aldrig varit med om att nagellack gått sönder och då har mina tappats lite överallt, bland annat på kakel:D

Förresten, har ni någon fin "display" som visar era nagellack? Jag har asmånga som står i ett skåp så jag inte ser vilka jag har:(

ida_7745.jpg

Den där gjorde jag av en list jag köpte på Ikeas fyndhörna. Dock rymmer den ju långt ifrån alla lack jag har, men det går åtminstone ha framme dom finaste ;)
(och av de som står där i på bilden är många ersatta med andra numera)

Edit: har även massa lösnaglar målade med de lack jag äger, som i sin tur sitter i ett ställ, men det vettefan vart jag packade ner i flytten :/

Åh nåt sånt hade ju varit perfekt. Man kan väl ha det som en tavla?:D fast det skulle bli en stor tavla... HAHA

Just nu har jag dem i en påse vilket är extremt opraktiskt. Planen är att rensa skrivbordshyllan ovanför datorskärmen och ställa lacken i färgskala där. Eftersom jag ändå brukar måla medan jag sitter framför datorn (enda sättet att låta det torka utan att det förstörs). Dock har jag ju många olika märken så de kanske får stå märkesvis istället.

Tips: Åhlens säljer Loreals lack för 39:- just nu! :)

Införskaffade mig ett par stycken, här är ett av dem :love:

bild34_zpsa428576e.jpg

Det där gillade jag! Annars brukar jag vara mycket för starka färger och glitter, men ibland är det supersnyggt med en mer diskret färg. :)

Samma här, men jag tyckte jättemycket om det här faktiskt! Versailles Gold heter den, nummer 106 :up:

kl.
en fråga bara.
Hur länge håller era lack utan att de börjar flagna och tappa färg?

Just nu är mitt lack inne på femte dagen utan minsta skråma. Då har jag lackat med överlack varannan dag. Jag har dock inte utfört några "slitiga" sysslor mer än lagat mat typ (knappt diskat). Om jag jobbar flagnar mitt nagellack direkt, men jag har ett jobb där jag reparerar saker och använder händerna mycket.

Ni som beställt från nailsupplies nu, hur gjorde ni för att komma undan billigt med frakten? När jag kikade på "estimate" och fyllde i Sverige så blev frakten svinhög (typ 30-130 USD beroende på sätt). Och det blir ju inte riktigt värt...

*kl*
Jag har precis spenderat en typ evighet med att försöka få bort ett glitternagellack. Har ni några bra tips för att få bort det lättare? Det är bara ett billigt glitterlack av den här typen, genomskinligt lack med glitter:
images

OBS lånat bild från google.

Fått tipset av Sleepan att linda en bomullspad med remover runt fingerspetsen och sedan linda folie utanpå. Gå runt så i typ 10 min och sen ska det ha lossnat. Tror att det var så tipset löd i alla fall, jag brukar misshandla naglarna i ren frustration tills allt är borta eftersom jag i min envetenhet har bestämt mig för att det är mindre pilligt :angel:

Då ska jag prova det nästa gång. Men idag så blev naglarna misshandlade i ren frustration för att få bort eländet!

Jag tar baksidan på en sax för att få bort klumpar, men får dock vara försiktig så man inte skrapar nageln :)

Fått tipset av Sleepan att linda en bomullspad med remover runt fingerspetsen och sedan linda folie utanpå. Gå runt så i typ 10 min och sen ska det ha lossnat. Tror att det var så tipset löd i alla fall, jag brukar misshandla naglarna i ren frustration tills allt är borta eftersom jag i min envetenhet har bestämt mig för att det är mindre pilligt :angel:

Precis så gör jag med, funkar tip top!

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
324
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 215
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 091
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka