Nagellack på blingpannband?

MiniLi

Trådstartare
Jag läste någonstans att en del målar sina blingpannband med genomskinligt nagellack för att inte pannluggen ska fastna i stenarna och slitas?
Någon som testat?

Min fröken har en supertanig pannlugg och jag insåg att kanske är det allt bling bling som hindrar den från att växa till sig. Funderade på att testa detta med nagellack.
Hur mkt nagellack går det åt?
Funkar det lika bra oavsett nagellackssort?

Har testat på ett SD pannband. Tog ett bra nagellack, viktigt det är glansigt så man inte förlorar shine. Gjorde det mest för att hålla på stenen :) Jag målade inte på jätte mycket, så tycker inte det gick åt, så beror på hur mycket man använder.

Har testat på ett SD pannband. Tog ett bra nagellack, viktigt det är glansigt så man inte förlorar shine. Gjorde det mest för att hålla på stenen :) Jag målade inte på jätte mycket, så tycker inte det gick åt, så beror på hur mycket man använder.
Vd innebär ett bra nagellack?
Jag målar aldrig naglarna så har noll koll😆

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 066
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 017
Senast: Fiorano
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 278
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA