Nagelfrågor

MissFideli

Trådstartare
Om man har problem/frågor gällande naglar och huden runt om, var vänder man sig? Att gå till nån som gör gelenaglar och manikyr är troligen inte tillräckligt såvida dom inte har lång erfarenhet av naglar, nagelband och hud som inte följer skolboken.

Gör inte gele-naglar och nagelförlängning! Ta hand om dina egna naglar istället!
Jag tycker att Frida Selkirk har varit bra. Annars kan man göra mkt hemma, vårda naglarna med mandelolja, fila ofta, använd ett bra nagellack med under och överlack! Om du har torra händer smörj in rejält och sov med handskar!

Gör inte gele-naglar och nagelförlängning! Ta hand om dina egna naglar istället!
Jag tycker att Frida Selkirk har varit bra. Annars kan man göra mkt hemma, vårda naglarna med mandelolja, fila ofta, använd ett bra nagellack med under och överlack! Om du har torra händer smörj in rejält och sov med handskar!

Allt sånt är redan testat, därav frågan. Utom gelenaglar och nagelförlängning, det är jag inte intresserad av. Men som sagt, det är inte allmänna tips längre utan mer än så.

Om man har problem/frågor gällande naglar och huden runt om, var vänder man sig? Att gå till nån som gör gelenaglar och manikyr är troligen inte tillräckligt såvida dom inte har lång erfarenhet av naglar, nagelband och hud som inte följer skolboken.
Finns ju mer "seriösa" manikyrsalonger än de där typiska "akrylsalongerna" som gör billiga naglar och billig pedikyr. Tänker någon riktig hudvårdssalong som har en duktig hand/nagelperson. Typ som de lite mer ingående manikyrerna man kan få på ett spa t.ex., eller någon som arbetar med de mer "exklusiva" märkena av hand/nagelvård.

Finns ju mer "seriösa" manikyrsalonger än de där typiska "akrylsalongerna" som gör billiga naglar och billig pedikyr. Tänker någon riktig hudvårdssalong som har en duktig hand/nagelperson. Typ som de lite mer ingående manikyrerna man kan få på ett spa t.ex., eller någon som arbetar med de mer "exklusiva" märkena av hand/nagelvård.

Jag vill bara inte att dom försöker sälja på mig den dyraste nageloljan dom har utan jag vill veta varför det blir som det blir och hur göra för att undvika.

@MissFideli vad för typ av problem är det du har?
Jag tänker att har man problem med huden runt naglarna skulle jag vända mig till vården och hudläkare.
Naglar som inte håller ihop utan går av eller fnasar sig kommer oftast från insidan så där är det möjligt att en dietist skulle kunna vara den bästa hjälpen (den kan även hänga ihop med sjukdom/medicinering och i det fallet så kanske inte en dietist kan hjälpa speciellt mycket).

Huden på sidorna av naglarna är hård. Inte sprucken men hård. Om jag "rensar" nagelbanden så blir det jättebra först, sen går det sönder under nageln i huden.

Skitsvårt att förklara. När jag var hos manikyrist sist så sade hon att mina naglar växte ovanligt djupt.

Jag förstår att det är torrt, men det blir inte bättre hur mycket och med vad jag än smörjer. Naglarna i sig kan vara toppenfina trots detta.

Senast ändrad:
Jag vill bara inte att dom försöker sälja på mig den dyraste nageloljan dom har utan jag vill veta varför det blir som det blir och hur göra för att undvika.
Nej, jag är precis likadan. Svårt att veta på förhand hur seriösa de är, men tänker att ett välrenommerat ställe ger ökad chans till bra kunskap. Men som sagt var, de där "nagelfabrikerna" är ju rena skräpet i sådant hänseende, där är det bara fort och fel som gäller. :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också. Har kontaktat vården och...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 495
Senast: et_flickan
·
Skola & Jobb Jag vet att detta är en fråga som ligger många varmt om hjärtat och kan förstå varför. Men för mig är det ingen självklarhet. Frågan är...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 904
Senast: Viva
·
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
441
Senast: The Beast
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama