Glamoroza ox

Trådstartare
är man höggravid?
Är det när magen börjar synas?
I månad/vecka ?

El. är det strax innan man ska till att föda?

Har funderat på detta ett tag, det är säkert en urbota korkad fråga men jag undrar ändå!

Någon med svar ?
 
Sv: NÄr !?

Ingen aning men jag tänker nog hög-gravid från v.35-40, vet inte om det finns någon exakt vecka.
 
Sv: NÄr !?

Skulle vilja påstå att höggravid är man när de är hög tid att föda. ;)
 
Sv: NÄr !?

Inte den blekaste :crazy:

Tänkte att det var någon här på Buke som hade superkoll på detta:o
så att jag kunde få ett svar.

Höggravid kanske är när magen sitter högt & man kan känna bebisens sparkar mellan mandlarna :angel:
 
Sv: NÄr !?

Fruntimmer! Min mage satt aldrig högt så jag är nog fortfarande havande då...hihi...
 
Sv: NÄr !?

Förra graviditeten var jag höggravid de två sista veckorna, ungefär. Men nu tycker jag att jag är höggravid redan nu. Jag är i vecka 29.:crazy:

Jag tycker man är höggravid när man är starkt begränsad av magen och graviditeten.
 
Sv: NÄr !?

jag hade BF idag....och ingen bebis ännu. men höggravid är nog dom 4 sista veckorna....dom veckorna då bebis är beräknad att komma ut när som helst.
eller så är det när man är begränsad av graviditeten...
 
Sv: NÄr !?

Höggravid är du from 28 fulla veckor, dvs 28+0, när du går in i tredje trimestern om jag inte minns fel.
 
Sv: NÄr !?

Kände mig aldrig höggravid! Sonen föddes 4 veckor för tidigt och jag räknade mig inte som höggravid. Fast efter vad jag läst så är det väl de två sista månaderna som räknas. :S
 

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 788
Senast: Manji
·
Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
9 508
Senast: Soapbubble
·
Gravid - 1år Jag är gravid och borde ju börja förbereda mig inför nedkomsten.. MEN, jag är "ensam", pappan till barnet har valt att packa väskan och...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 004
Senast: Milosari
·
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
36
· Visningar
7 374
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp