När våra barn blir rökare

Sv: När våra barn blir rökare

KL
Jag måste bara fråga, ni som själva röker vad har ni tagit till fär knep för att era barn inte ska börja?

Jag röker och mina barns pappa röker,min nuvarande sambo röker..
Men ingen av mina 3 barn röker och dom är nu 18-24 år!
Sonen har rökt vid något enstaka tillfälle,och det kan gå månader emellan rökperioderna!
Och vad jag sagt,ingenting,jag tror dom hör/läser(om man vill lyssna/läsa) att rökning är skadligt!
 
Sv: När våra barn blir rökare

Jag vill inte ju inte vara en skvallerbytta och ringa och säga det till hennes mamma som kankse tom vet, kanske hon har försett ungen med giftpinnar, ja vad vet jag.?

Men om hon nu inte vet?
Varför inte fråga nästa gång ni pratar "-Du, jag såg NN stå och röka?" Bara det inget mer, inga egna känslor eller tyckanden.
Det är inte att vara en skvallerbytta, tjejen är faktiskt bara 14.
 
Sv: När våra barn blir rökare

Usch den här tråden gav mig ännu mer dåligt samvete över att jag faktiskt är rökare.
Gav mig ännu en anledning till att verkligen lyckas sluta.

Hur ska jag som mamma kunna ge ett trovärdigt argument till mina barn att de INTE får/bör börja röka?
"Men mamma, du röker ju.." :crazy:

Bäst att sluta medan de är såpass små att de inte ser mig röka när de kommer upp i sin aktuella ålder.

Du behöver inte ge ett trovärdigt argument, du behöver bara tala om att du inte vill att de röker.

Samma sak men alkohol, barn till föräldrar som klart och tydligt sagt ifrån om alkohol dricker mindre än barn till föräldrar som anser att "mitt barn ska lära sig hantera alkolhol därför får dom smaka hemma"
 
Sv: När våra barn blir rökare

Jag ringde igårkväll till tösen och frågade om mamma visste att hon rökade, ja sa hon hon, hon fick faktisk en cig om dan!!!:eek: Bara för att hennes mamma tyckte att det var bättre att hon rökade den ciggen än att hon smusslade bakom ryggen. " en cig har ingen dött av"!!! Nu är det så att jag varken röker eller dricker och jag är lite tyst av mig så den tösen skiter ju fullkomligt i vad jag har att säga eftersom jag har ingen "erfarenhet" i ämnet. I min lilla byhålla ligger vi lite bak i tiden.
 
Sv: När våra barn blir rökare

jag har sett helt tvärtemot.. mina kompisar som fått barska "Nej du får vänta tills du blir 18 och kan köpa på krogen" har i regel köpt MER hembränt och super numera oftare på sprit än cider/öl/vin.. jag har ingen överkonsumtion av alkohol själv och ingen av mina vänner som fått alkohol hemifrån har några grova alkoholvanor..

dock vet jag två grabbar som styrdes med järnhand hemma, deras mor styrde över alla som hade med henne eller hennes familj att göra.. båda grabbarna knarkade ihjäl sig före/runt 20 års ålder.. :(
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 962
Senast: Amha
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 916
Senast: Myrten
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 625
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 064
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp