När ska man barnsäkra?

doglover

Trådstartare
Räknar med att få göra det ganska mycket eftersom vi har allt i golvnivå.
Har en massa kablar pga dator,hemmabio,stereo,tvspel osv----

Och en massa, massa filmer..... Jippie vad kul det är slänga omkring dom kommer Loke tycka:D
 
Sv: När ska man barnsäkra?

Barnsäkrar farliga grejer gör man innan barnet kan få tag på dom.

Videofilmer plockar man bort EFTER barnet börjat härja. Det kan faktiskt vara så att man fått ett av dom där barnen som förstår att man inte får kasta filmer efter en tillsägelse.

Tänk på att säkra bokhyllor - dom välter lätt om en liten bergbestigare övar på dom.
 
Sv: När ska man barnsäkra?

Vi har dels mängder av filmer och mängder (närmare 1000) skivor och vi har täckt våra skivställ med kompostgaller. Fult? Ja! Praktiskt? Ja! Jag vill slippa säga "Nej" och "Ajaj" hela tiden och därför fick skivorna och filmer flytta bakom lås och bom :D.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 267
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 470
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 476
Övr. Hund Va några år sen jag va aktiv här i hunddelen men nu har det börjat rycka ordentligt i hundsugsnerven och även om det är nått år tills vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 892
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp