När räknas man som gammal?

Sv: När räknas man som gammal?

Min mamma var 18 då hon fick mig och jag har alltid tyckt om att ha en så "ung" mamma - vi har ju så mycket kul ihop och jag kommer ha henne kvar i måånga år till(räknar jag kallt med);) Så jag hade planer på att skaffa barn tidigt, runt 25 skulle jag vara "klar" med det...
...men, så skulle man vist vara två:confused:?? :o:D
 
Sv: När räknas man som gammal?

Skönt att fler än jag reagerat på det!
Jag är 30 och gravid med första, och fick kommentaren av en tjej på jobbet att 'jag hade aldrig orkat skaffa barn när jag var så gammal, då orkar man ju inte leka med dem ' :eek:
Jag som känner mig alldeles lagom för en bebis :crazy:

Så oförskämt!:mad: Känns ju sådär lagom uppmuntrande att höra?:crazy:
Fast, jag har ju kollegor som är runt 40 och har barn och de är ju jättebra föräldrar:D !
 
Sv: När räknas man som gammal?

Min mamma var 18 då hon fick mig och jag har alltid tyckt om att ha en så "ung" mamma -

Min mamma var 25 när hon fick mig och det var väl inte speciellt ungt på den tiden, men hon har alltid sett ung ut (och jobbat på det också :smirk:)....upplevde det som skitjobbigt då hon skulle låna kläder av mig i tonåren och sånt. Var avundsjuk på min kompis vars mamma var mera tant....

Så olika kan det vara!
 
Sv: När räknas man som gammal?

Skönt att fler än jag reagerat på det!
Jag är 30 och gravid med första, och fick kommentaren av en tjej på jobbet att 'jag hade aldrig orkat skaffa barn när jag var så gammal, då orkar man ju inte leka med dem ' :eek:
Jag som känner mig alldeles lagom för en bebis :crazy:

Jag har också vid 38 fått kommentaren att "jag skulle aldrig orka med ett barn till i den här åldern"....jag tycker det är en ganska fräck kommentar på ett vis : själv skulle jag aldrig ha orkat med tre barn på 5 år som endel av mina kompisar har skaffat, men inte har jag sagt det åt dem för det :smirk:.

Var och en gör sina egna val i livet.
 
Sv: När räknas man som gammal?

Jag är 30 och gravid med första, och fick kommentaren av en tjej på jobbet att 'jag hade aldrig orkat skaffa barn när jag var så gammal, då orkar man ju inte leka med dem

Tur att det inte var hennes problem då, om hon säckat ihop så mycket vid 30 års ålder... :angel:

Sanningen är väl att människan i alla tider har tagit hjälp av äldre generationer för barnpassning och att barn ofta helst leker med sina kompisar.
 
Sv: När räknas man som gammal?

Det retar människor att man inte gör som de valt att göra. När jag var 20 kunnde jag inte förstå hur vissa väntade med första barnet tills de var 30, då var man ju gammal. Nu är jag äldre och visare och tycker inte alls att 30 år är gammalt för att få barn. Däremot så tycker jag inte att det är särskilt ungt för en förstföderska heller. Vi lever så länge dag att vår biologiska ålder inte hinner med. Jag skulle gärna se att det blev lättare för unga kvinnor att få sitt första barn när deras kropp är som bäst lämpade för det alltså mellan 20 och 30. inte för att man är gammal när man är över 30 utan för att chanserna att bli gravid minskar. Det är något man måste ta med i beräkningen tycker jag. Har man inte försökt bli gravid innan 35 så får man inte se det som en katastrof om det inte blir några barn. Har man däremot försökt få barn men inte lyckats så springer ju åren fort iväg då tycker jag inte att 35 är så gammalt egentligen. Det tar ju tid att hitta en partner och veta om man verkligen vill leva ihop sådant är viktigare än åldern när man får sitt första barn.
 
Sv: När räknas man som gammal?

men haha, hon har ju en annan grundfysik än vad många andra 40 åringar har :p

Men det finns det å andra sidan fler som har. ;) Men visst, det finns nog fler slappa och feta 25-åringar än det finns vältränade 40-åringar. Eller? Jag har kanske fel, det finns kanske fler i min ålder som tar hand om sig? :angel:
 
Sv: När räknas man som gammal?

om jag ska vara ärlig så tror jag nog att det inte är så många som har en sådan grundfysik som hon har.. jag tror nog snarare att det är ytterst få som har det.
 
Sv: När räknas man som gammal?

Knapplån.

Jag var 20 år när jag fick Sebastian, och rent mognadsmässigt så var jag inte för ung. Och jag kan känna nu, att jag antagligen inte skulle orkat med ett litet barn när jag är 38 år. I alla fall inte om det fortsätter såhär. Blir jag frisk(are) så kanske, vem vet.
Allt jag kan vara säker på nu, är att jag är glad över att han kommer att få ha en ung mamma rätt så länge och att jag har tillräckligt med energi för att orka tampas med alla trotsåldrar som är här och på väg..

Jag tyckte att det var rätt så jobbigt med en gammal mamma när jag växte upp. Jag och min bästis under låg/mellan-stadiet hade äldst mammor av alla barnen i klassen, och det kändes rent ut sagt pinsamt faktiskt. Då var min mamma 32 år när hon födde mig, och min kompis mamma var 4 år äldre.

Dessutom känns det rätt så bra att jag bara kommer att vara 38 år när han (förmodligen) flyttar hemifrån, då har man tid att göra saker då istället! Jag kanske har fått ett intresse för att resa och sådant då, vilket jag inte har nu.
 
Sv: När räknas man som gammal?

Jag tyckte att det var rätt så jobbigt med en gammal mamma när jag växte upp.

Pinsamheter är relativa. Om de flesta i klassen har mammor som fått barn i 30-årsåldern är det förmodligen mer pinsamt (tycker avkomman) om hans eller hennes mamma är 22. :)
 
Sv: När räknas man som gammal?

Min paralellklass var nästan tvärtemot min egna klass. Där var i princip alla mammor runt 35 när dom fick barnen, och så fanns där 2 st som hade mammor på 18 respektive 23 när barnen föddes. Dessa elever ansågs ha "bäst" mammor, för dom var coola, hängde med i allt och mindes hur det var själv..

Typ. Så jag vet inte riktigt om jag köper det där.
 
Sv: När räknas man som gammal?

Min paralellklass var nästan tvärtemot min egna klass. Där var i princip alla mammor runt 35 när dom fick barnen, och så fanns där 2 st som hade mammor på 18 respektive 23 när barnen föddes. Dessa elever ansågs ha "bäst" mammor, för dom var coola, hängde med i allt och mindes hur det var själv..

Typ. Så jag vet inte riktigt om jag köper det där.

Att det är relativt vad som är coolt? Självklart är det föränderligt.
 
Sv: När räknas man som gammal?

inte för att man är gammal när man är över 30 utan för att chanserna att bli gravid minskar. Det är något man måste ta med i beräkningen tycker jag. Har man inte försökt bli gravid innan 35 så får man inte se det som en katastrof om det inte blir några barn. Har man däremot försökt få barn men inte lyckats så springer ju åren fort iväg då tycker jag inte att 35 är så gammalt egentligen. Det tar ju tid att hitta en partner och veta om man verkligen vill leva ihop sådant är viktigare än åldern när man får sitt första barn.

Jag slutade använda skydd vid 25. Och först vid 30 så tog det sig. Så jag förstår absolut att klockan rinner iväg - vilket gör det ÄNNU fräckare att säga att jag är gammal för mitt första :mad: Folk vet ju inte vad som ligger bakom. Och jag är så lycklig att det lyckades överhuvudtaget, trodde alla mina bebisar skulle ha päls :D (hästar & katter, alltså.)
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 777
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 675
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 830
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 791
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp