När hade ni sex?

doglover

Trådstartare
Efter förlossningen?
Jag vill ha sex snart med min sambo men vet inte när jag vågar.
Sprack enligt journalen på 3 punkter av 5 och har en läkningstid på 4-6 veckor. 4 veckor är det imorrn.
Ska man vänta i några veckor till för att vara säker?
 
Senast ändrad:
Sv: När hade ni sex?

Man ska nog göra det när man känner att man kan och vill. Om man inte gått sönder totalt förstås, då får man säkerligen råd från läkare om hur man ska göra.

Jag hade penetrerande sex efter 2 veckor, men födde via kejsarsnitt också. Jag hade tänkt att hålla upp så länge som avslaget fanns där, men jag kunde inte hålla mig längre än 2 veckor.
 
Sv: När hade ni sex?

När man kommer igång efter förlossningen beror ju på hur det har gått både fysiskt och mentalt. Har man sprukit ordentligt så MÅSTE man vänta pga infektionsrisken. Var förlossningen traumatisk så kan man kanske behöva tid för den bearbetningen också. Sex förknippas ju med graviditet och förlossning för många.

För oss gick det fort att komma igång efter förlossningen men jag har kompisar som har väntat upp emot ett år efteråt. Vissa klarar inte av att ha sex så länge de ammar.

Hur man än känner att man vill göra så är det ju inget fel. Det är viktigt att kvinnan avgör takten tror jag. Vill man så är man nog redo. Skulle inte tro att någon vill ha sex om det är fullt med sår ochstygn där nere...
 
Sv: När hade ni sex?

Om du VILL så kör på. Ha gärna kondom för att minska infektionsrisken.

Kom ihåg att ha glidmedel till hands, annars kan det hela bli en oväntat otrevlig upplevelse som gör att lusten försvinner... det är inte kul.
 
Sv: När hade ni sex?

Vi hade sex första gången efter 4 veckor, kändes lite underligt, men alldeles förfärligt bra:love:!
 
Sv: När hade ni sex?

Har börjat igen så fort det känts som om viljan finns där och stygnen är läkta. Eller nej, har faktiskt struntat i huruvida stygnen försvunnit utan kört när andan fallit på... ;)

Jenny
 
Sv: När hade ni sex?

Kör på om lusten finns där! Som nån annan sa så använd gärna kondom för att minska infektionsrisken. Jag själv höll mig en knapp vecka, efter kejsarsnitt. Men det var ju inget pang på direkt..
 
Sv: När hade ni sex?

Vi väntade tills att avslaget var helt slut + en vecka.

Var väl inget himlastormande direkt. Mest skönt att få första ggn gjord, för sen har det bara blivit bättre och bättre.:love:

Glidmedel e som nån annan skrev ett stooort tips!!:bow:
 
Sv: När hade ni sex?

Vi hade sex efter sex veckor (kul det lät då:D) Hade lust innan men ville vänta till avslaget var borta. Tyckte det kändes som innan, jättebra:love: gick inte sönder någonting under förlossningen. har inte behövt något glidmedel.
 
Sv: När hade ni sex?

Jag hade massor av stygn med tråd som satt som berget länge :mad:

Annars hade jag gärna haft sex på BB redan, typ :angel:

Det är ju lite osexigt för båda med stygn som rivs på insidan. Men det brukar faktiskt läka på några veckor.

Vi kollade när det var läkt och klippte bort de stygn som inte släppt av sig själva.

Så länge du har avslag ska ni dock ha kondom för det är så öppet in i livmodern då.

Är du osäker (det kan vara svårt att se på insidan) så be att få en "akut" efterkontroll på MVC och se till att bli stygnfri och få klartecken.
 
Sv: När hade ni sex?

När man skall är väl helt upp till var och en? När det känns bra.

Jag sprack väldigt mycket, och fick således sy en hel del...Vi väntade med sex tills stygnen var borta. 16 dagar efter förlossnignen hade vi sex, med kondom och glidmedel.

Det är bra att få "första gången" avklarad så att säga, för sen är man mindre spänd och orolig för att det skall göra ont. Med andra ord, det blir bara bättre.
 
Sv: När hade ni sex?

jag sprack lite,och jag kunde inte ha sex förrän ca 5mån efter förlossningen,vi prövade flera gånger innan, men det gjorde jätte ont.
 
Sv: När hade ni sex?

jag vill och vet att min sambo definitivt vill :angel:

men jag är lite rädd för att om något går fel? kådis ska vi ha och hederliga Klick.

ska på återbesök när läkningstiden är slut för att se om det är ok där "nere".

"jag tror att du blir helt återställd" sa dom på bb..... vadå tror??? här ska ni veta, tänkte jag då...:p
 
Sv: När hade ni sex?

Jag tycker att ni ska göra det om ni vill! Vi väntade nog runt fyra veckor o var försiktiga i början. Tycker det var bra att komma igång, en väninna väntade så länge att hon blev "avsexualiserad" o aldrig kände för det o det blir ju inte kul för nån... Våra barnmorskor såg det också som bra o viktigt att komma igång med sexet, o nåt roligt ska man ju ha mellan bajsblöjor o rapningar;)
 
Sv: När hade ni sex?

Jo då får man väl komma igång snart då.....Men inte utan kondom......man vet ju hur det blev sist.....Inga fler bebisar här taack :angel:
 
Sv: När hade ni sex?

Slemhinnor.... vad sexigt det låter:o

Till TS apropå skyddat samlag: Efter andra bebisen sattes kopparspiral in. Blödde en del i början(rikligare mens, blödde absolut inte hela tiden) men nu skulle jag påstå att jag har mindre mens än tidigare. Skönt, för jag slipper hormoner o kondom är ju inte jättekul i längden.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 677
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 322
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 887
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp