När börja montera

Glamoroza ox

Trådstartare
upp spjälsäng & sånt ?

Och börja plocka fram bebiskläderna (ligger nerpackade ännu efter dottern)

Jösses, har ju inte köpt spjälsängsskydd ännu (de som dottern hade var från 70-talet & gick sönder i fastknytningsnörena) & den nya skötbädden som jag vill ha har jag inte heller köpt ännu (butiken som hade det har slutat med den modellen :mad:
 
Sv: När börja montera

Vi var klara med skötbord och säng för drygt två veckor sedan, då var jag i vecka 35.. Nu är vi helt klara med bebis-avdelningen. Alla kläder är inköpta och nytvättade (i min NYA tvättmaskin som min sambo överraskade med häromdagen). Vagnen står bäddad och klar. Det enda som saknas är bilbarnstolen och den skall farmor ge oss :)
 
Sv: När börja montera

Det ar val helt individuellt nar man vill borja/tycker det ar ok....
Som exampel kan jag ta mig sjalv :D jag har precis gatt in i vecka 24 och for 2 veckor sedan fick vi hem en av spjalsangarna (vantar ju tvillingar, sa en till ar bestalld). Jag lamnade den i sin forpackning men sa kom maken hem fran 14 dagars semester i Kanada - landade 6 pa morgonen jetlaggad och trott efter att ha rest i nastan 24 timmar (massor av byten etc) och det absolut forsta han ville gora nar han kom hem var att montera upp spjalsangen :eek:
Det tog ratt lang tid, han var val vindogd av trotthet :D
 
Sv: När börja montera

Man hinner med sånt även efter att barnet är fött så det är ingen panik.

Jag hade inte hunnit göra iordning nästan nåt när sonen föddes och ändå kom han 16 dgr efter beräknad förlossning men det berodde på att jag inte hann komma hem igen efter att jag gått in i v 32 pga dödsfall i familjen.
 
Sv: När börja montera

Det ar val helt individuellt nar man vill borja/tycker det ar ok....
Som exampel kan jag ta mig sjalv :D jag har precis gatt in i vecka 24 och for 2 veckor sedan fick vi hem en av spjalsangarna (vantar ju tvillingar, sa en till ar bestalld). Jag lamnade den i sin forpackning men sa kom maken hem fran 14 dagars semester i Kanada - landade 6 pa morgonen jetlaggad och trott efter att ha rest i nastan 24 timmar (massor av byten etc) och det absolut forsta han ville gora nar han kom hem var att montera upp spjalsangen :eek:
Det tog ratt lang tid, han var val vindogd av trotthet :D

:D Du har väl kontrollerat ordentligt så att allt VERKLIGEN sitter som det ska :angel:
 
Sv: När börja montera

ainasoja:
Jo, det är klart att man kan hinna. Fast när jag tänker på det så är det jobbigt redan nu att försöka ta sig in & ut ur garderoberna (snedtaksvarianter man kryper runt i) och det lär inte bli lättare när jag är nysnittad (var ett himla sjå sist att överhuvudtaget röra sig dagarna efter)

MEN :idea:
Jag har ju faktiskt en sambo (den medskyldige till bebis:angel: )
som jag kan skicka in i skrubben. Och inte att förglömma, min mamma ! När hon väl kommer igång så är det bäst att hålla sig undan, då går det med buller & bång :D
 
Sv: När börja montera

Vi har vagga och den kom mina föräldrar med runt v.30 och då kunde jag inte låta bli att montera ihop den.

Omtapetsering och alla planer för barnrummet verkar fortfarande inte ha nått fram till hyresvärden :(


Spjälsäng och det som här till den kommer inhandlas efter jul.

Annars är vi klara nu exakt 1 månad före Bf. Vagnen hämtar vi ut så sent som möjligt och ska köpa några korgar på IKEA imorgon.
 
Sv: När börja montera

Här började vi packa upp sånt 4 veckor innan födsel, eftersom vi ändå höll på att flytta in i huset då. Allt var klart ett par veckor innan lillkillen föddes:)
 
Sv: När börja montera

pmm:
vagnen har vi hämtat ut redan men den är inte "avplastad" helt & hållet. Har inte letat reda på vilken låda vagntäcke/kudde ligger i än så den är oxå obäddad, men vi har bilbarnstolen redo :idea:

nevin:
Vi flyttade oxå in ganska nyligen (mitten av aug) men tyckte vi hade SÅÅ lång tid kvar tills bebis skulle ut så vi ställde in lådorna i garderoben, visserligen längst ut men dock väl nedpackade :smirk:

Spjälsängen står isärplockad på mina föräldrars vind. (Hoppas vi inte har lyckats förlägga skruvarna nu bara)
 
Sv: När börja montera

Bilbarnstolen har jag glömt :eek: borde kanske ringa och höra så allt är ok och den är på väg.

Våran 6 mån fabriksgaranti börjar så fort vi tar hem vagnen, så därför låter vi den stå. Känns onödigt å slösa garantidagar på en vagn som inte används mer än om någon av katterna bestämmer att det är deras personliga säng.

"Juste matte, äntligen en egen säng...Ohhh...Med hjul, då kan du köra mig mellan matskål och kattlåda..."
kissarna003.jpg
 
Sv: När börja montera

Spjälsängen är monterad, men där ligger ett ton med bebiskläder i den. Barnvagnen står i bebisrummet, och jag har tvättat alla bebiskläder som ska användas den första tiden, och vissa av dem har fått ligga i våran säng ett tag så att de ska lukta mamma och pappa.

Inget skötbord är inhandlat, ingen skötväska, ingen bilbarnstol, blöjor osv.

Den 22 kommer min mamma och pappa upp, och de har med sig en vagga, täcke och kudde, badbalja och mer kläder och tygblöjor. Får hoppas att jag inte hunnit få än då, annars får bebis sova i vagnen tills de kommit upp.

Det var nog allt det! :)
 
Sv: När börja montera

Vi hade grym beslutsångest om vi skulle köpa ny spjälsäng och vagn.. Det slutade med att två veckor innan dottern kom (egentligen var det 1månad innan hon skulle komma) köpte vi späljsäng och vagn av sambons farbror, spjälsängen sattes upp nästan direkt och sedan inhandlades täcke kudden och sådant..

Hennes rum var inte klart alls utan det blev klart när hon var ca 2 månader. Tills dess hade vi skötbädden på en stoor byrå och när den inte räckte till använde vi hundburen:p

Bilstolen hann vi inte köpa utan den fick sambon köpa när vi låg på BB..

Bebiskläder hade vi inte köpt så mycket av då vi inte visste vad det skulel bli för något..
 
Sv: När börja montera

Tja, mina tre är alla födda på övertid (+18,+16 resp +14). Ettan gjorde vi ordgning allt i vecka 37 eller så. Blev sen en lååång väntan på bebisen. Till tvåran gjorde jag iordning det mesta kring BF och trean plockade jag fram babyskyddet dan innan vi åkte i till förlosnsingen och kläderna tvättade jag upp några dagar innan. Fast det är inte mycket vi använt heller så det är inte mycket att plocka fram
 
Sv: När börja montera

ainasoja:
Jo, det är klart att man kan hinna. Fast när jag tänker på det så är det jobbigt redan nu att försöka ta sig in & ut ur garderoberna (snedtaksvarianter man kryper runt i) och det lär inte bli lättare när jag är nysnittad (var ett himla sjå sist att överhuvudtaget röra sig dagarna efter)

MEN :idea:
Jag har ju faktiskt en sambo (den medskyldige till bebis:angel: )
som jag kan skicka in i skrubben. Och inte att förglömma, min mamma ! När hon väl kommer igång så är det bäst att hålla sig undan, då går det med buller & bång :D


Skicka in den medskyldige redan nu och hämta kläderna så har du dom framme :idea:

Jag hade tack och lov redan köpt en vagn och ett babyskydd innan vi var tvugna att åka hemifrån i v 32. Vi kom inte hem föränn sonen var 1 v gammal och det var jätteroligt att komma hem i mitten av april och se den fina julgranen, julgardinerna och ljusstakarna stå kvar i fönstrena :rofl:
 
Sv: När börja montera

Våran 6 mån fabriksgaranti börjar så fort vi tar hem vagnen, så därför låter vi den stå. Känns onödigt å slösa garantidagar på en vagn som inte används mer än om någon av katterna bestämmer att det är deras personliga säng.

Garantin på våran vagn börjar inte förrän i oktober även om vi tagit hem den i förtid.

Butiken ville inte ha beställda varor på sitt lager i mer än 2 veckor.
 
Sv: När börja montera

Men det är väl alltid trevligt att ha en mysig inredning ! :D

Fast det jag undrar lite över, hur många barr satt kvar på granens grenar?:angel:
 
Sv: När börja montera

Med första fixade vi sånt kanske två veckor innan - runt bf.

Med andra tog vi ner kläderna från vinden några dagar innan jag blev igångsatt (dvs v 38). Plockade dock inte upp och tvättade dem förrän vi kom hem från bb. Hade en uppsättning nya kläder med till bb. Sängen monterade vi ihop när pojken var två veckor...
 
Sv: När börja montera

Har endast tänkt att ta fram något/några enstaka neutrala kläder att ta med till BB.
Vet ju inte vad för kön det blir & de kläder vi har är så gott som endast "flickkläder". Varenda människa var ju tvungen att köpa rosa kläder förra gången :smirk:
 
Sv: När börja montera

Det ar val helt individuellt nar man vill borja/tycker det ar ok....
Som exampel kan jag ta mig sjalv :D jag har precis gatt in i vecka 24 och for 2 veckor sedan fick vi hem en av spjalsangarna (vantar ju tvillingar, sa en till ar bestalld). Jag lamnade den i sin forpackning men sa kom maken hem fran 14 dagars semester i Kanada - landade 6 pa morgonen jetlaggad och trott efter att ha rest i nastan 24 timmar (massor av byten etc) och det absolut forsta han ville gora nar han kom hem var att montera upp spjalsangen :eek:
Det tog ratt lang tid, han var val vindogd av trotthet :D

min moster fick tvillingar:love: dom var så söta dom sov i samma säng den första tiden eftersom dom gjort det i magen oxå...Dom var underbara att se på...
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 482
Senast: Juli0a
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 316
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 761
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
1 194
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp