Näckens flugmedel!!!

Zenith

Trådstartare
Är det någon som beställt från Näckens Naturprodukter i år? :confused:
Jag har försökt få kontakt med dem, men inte lyckats. Telefonen är avstängd och på mobilen kommer jag bara fram till mobilsvar.

Finns företaget kvar eller har det lagt ner? Annars, vet någon vart man kan få tag på deras produkter hos ÅF? Antingen per postorder, eller om det finns i Malmötrakten.

Tackar så mycket för svar, gärna snabba sådana! :)

//Z

Sv: Näckens flugmedel!!!

Jag försökte beställa från dem, men fick mailsvar att de hade slutat. Tråkigt. De hade helt suveräna grejer.

Näe :( Nu blev jag ju jätteledsen :(

Jaha, då får jag väl använda tråden till att fråga vad jag ska hitta på nu då? Kan man kanske köpa upp receptet och börja tillverka själv kanske? :devil: :idea:

Förresten, när var det du hade kontakt med dem?

Men de har ju bytt ägare.. kolla på www.nacken.nu - en helt ny layout på sidan! Har ej testat o beställa därifrån men det ser inte ut o vara några problem tycker jag! :)

Sorry. Det var den sidan jag var in på. Ett par veckor sen ungefär.

Alexandra_W skrev:
Nääää, slutat? Fasiken, jag måste köpa upp hea lokala ÅF lager tror jag!!
Ja, och du fick väl det som skulle blivit mina sista droppar här då! :devil: :D (Det funkade eller? Fick ju inget svar från dig.)

Nä, fick nu höra att man kunde beställa från tillverkaren direkt. Men jag fattar inte tyska, så jag vågar mig nog inte på det själv. Inte nån som vill köpa hem en 5liters-dunk och posta till mig annars?

Borkan:Vadå ny layout? Så såg den ju ut för ett år sedan också? Hursomhelst har jag fortfarande inte fått svar från dem, så de är nog fortfarande nedlagda.

MVH Zenith

Det har kommit ut en helt ny produkt som är ännu mer effektiv och dessutom drygare, dessutom mkt mer naturlig och billigare.

kolla på www.Häckens Naturprodukter.fis

bara-undrar skrev:
Det har kommit ut en helt ny produkt som är ännu mer effektiv och dessutom drygare, dessutom mkt mer naturlig och billigare.

kolla på www.Häckens Naturprodukter.fis
Försökte du vara rolig eller? :confused:

Zenith skrev:
Ja, och du fick väl det som skulle blivit mina sista droppar här då! :devil: :D (Det funkade eller? Fick ju inget svar från dig.)

Nä, fick nu höra att man kunde beställa från tillverkaren direkt. Men jag fattar inte tyska, så jag vågar mig nog inte på det själv. Inte nån som vill köpa hem en 5liters-dunk och posta till mig annars?

MVH Zenith

Det blev aldrig av att prova förra året, tänkte prova i år, när bromsen kommer.

Hmm, vad är det du ska ha från Näckens och var bor du? Min lokala foderhandlare har ju Näckens, går ju att höra med dem var de beställer ifrån och om de kan ta hem det du vill ha. Hmm, du kan ju iofs ringa själv och fråga, de borde kunna skicka åt dig (de har utkörning också ju, men vet inte var du bor?)

Numret: 0294 105 26

Min broms broms är slut och det är hittills det enda som funkat bra :(
Kan inte heller tyska men prövade lite...
Hittade Bremsenbremsen 750 ml för 18,06 euro. Fanns även som bag-in-box :D men det blir lite för mycket för min del.

Jag valde Europa på "Bitte wählen Sie eine Lieferungsregion" det måste ju betyda leveransregion? Så här blev det:
Produktpreise Euro 18,06
Versandkosten 0,00
MWST 2,89
Gesamtsumme Euro 20,95 Dvs 194 sek (med frakt?)

Så långt är allt frid och fröjd. Sen däremot kommer ett långt avtal på tyska som bla innehåller
Bei Sendungen mit einem Warenwert von nicht mehr als 50 Euro gehen diese zu Lasten des Kunden.
och Kosten für die einmalige Mahnung 5 Euro Kosten für die Beauftragung eines Inkassoinstituts 20 Euro (dazu kommen die dort anfallenden Kosten)
Inkassokostnader är väl det ena, men vad är det andra?
Vågar man beställa?

Tarzus - din Broms Broms, är det en brun vätska i den? Om det är det så kan jag kolla om jag slängt min flaska sådant eller om den finns kvar. Finns den kvar kan du få den mot portot. Fungerar inte på mördarbromsarna här =/

Tarzus skrev:
Bei Sendungen mit einem Warenwert von nicht mehr als 50 Euro gehen diese zu Lasten des Kunden.
och Kosten für die einmalige Mahnung 5 Euro Kosten für die Beauftragung eines Inkassoinstituts 20 Euro (dazu kommen die dort anfallenden Kosten)
Inkassokostnader är väl det ena, men vad är det andra?
Vågar man beställa?

Min mamma har försökt damma av sin tyska här, så med viss reservation så:

Kosten für die einmalige Mahnung 5 Euro Kosten für die Beauftragung eines Inkassoinstituts 20 Euro (dazu kommen die dort anfallenden Kosten)

Handlar om att första betalningspåminnelsen lägger de på ett påslag på 5 EURO, om de måste skicka kravet till inkasso så lägger de på 20 EURO, och då tillkommer också inkassofirmans kostnader.

Lite knepigare, men altavistas babelfish anser att det ska vara att det är fraktfritt vid varuvärde över 50 EURO. Själv blir jag lite förvirrad av 'nicht mer als 50 Euro', som jag vill få till inte mer än 50 Euro.

Babelfish säger: With transmissions with a commodity value of any more than 50 euro these do not go debited to the customer

Jag bor i Malmö...så de lär inte köra ut till mig...
Men om jag får tag på nån som kan tyska, så tror jag att jag beställer en 5-litare från Tyskland. Lite beroende på vad det kommer kosta. Kan inte kronan gå upp lite tills dess???

Det verkar ju hyfsat säkert och bra, med din mammas översättning och allt.

Jag funderar faktiskt på att ringa runt till några grossister här i Sverige och kolla ifall de inte är intresserade av att ta in och marknadsföra Bromsbromsen i Sverige nu när Näckens har slutat.

oooppsss! Sorry! Va bara inne en snabbis o tyckte layouten var ändrad - ser nu att den inte är det :o

Hej har använt näcken i ett par år nu men förra året tyckte jag det var sämre verkan och var aldrig nöjd med det så jag provade i år ekholmnordics produkter häst deo mycket bra en femliters dunk med frakt kostade 840 kr och man ska spä det och då får man tio liter myggmedel. Rekommenderas med av många distriktsveterinärer. Har produkter som funkar mycket bra med till eksemhästar kolla på deras hemsida på
www.ekholmnordic.com

yrbin skrev:
Hej har använt näcken i ett par år nu men förra året tyckte jag det var sämre verkan och var aldrig nöjd med det så jag provade i år ekholmnordics produkter häst deo mycket bra en femliters dunk med frakt kostade 840 kr och man ska spä det och då får man tio liter myggmedel. Rekommenderas med av många distriktsveterinärer. Har produkter som funkar mycket bra med till eksemhästar kolla på deras hemsida på
www.ekholmnordic.com
Hur funkar det då? Är det bättre tycker du? OCh tar den även bromsen?
Vad jag tycker med Bromsbromsen är att den hindrar insekterna från att bita, men inte från att surra omkring. Men bett är hästarna helt fria från.
Hur pass drygt är Ekholms produkter då?

Hej har bara kört det ett par veckor men det varar nog länge använder det till 4 hästar snart 5 har mycket kvar av det men det ska ju helst sprayas på men en del av mina små älsklingar hatar spray flaskor så det blir svamp och då går det åt mer. När jag använde nåcken så hade främst min arab stora bullor även om jag smörjde 2 gånger dag. Nu har han knappt aldrig nån och han är mycket känslig. Detta används bara 1 gång dag använder det alltid på kvällen. Det är billigare med. ja det tar även bromsar gå in på hemsidan där står det om det är även bra mot fästingar. De surrar runt som på näcken men en bit ifrån de

kl...

Var det någon som vågade beställa från Tyskland i fjol? Nu när det börjar dra ihop sig skulle jag gärna vilja ha en dunk bromsbroms.... Har lite kvar sen i fjol, men det lär ju inte räcka tyvärr.

Lokala foderhandlaren har Näckens produkter, men med tysk text i sortimentet i år också, inkl BromsBroms (bremsenbremsen). Dock tyckte jag den luktade skunk i år med, knivigt det där, tycks som det finns två sorter, en som luktar vettigt och en som luktar skunk?

Liknande trådar

Relationer I morgon börjar jag jobba efter semestern igen och jag kan inte lämna min mamma ensam en hel dag, eller knappt ens ett par timmar. Jag...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
89 677
Senast: Snurrfian
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 445
Senast: escodobe
·
S
Hästmänniskan Skulle behöva lite "häst"folks syn på det hela. vi har beställt ett ridhus från en känd firma, vi kom överens om ett datum då allt...
Svar
18
· Visningar
2 136
Senast: xandoor
·
Hästmänniskan Jag har hjälpt mig kompis som köpt en sadel via en auktionssite på nätet. Hon bjöd på en sadel för över 2 månader sedan och vann...
Svar
2
· Visningar
1 091
Senast: Sammet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama