Nå´vad tycker ni?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
C

clownen

Nu när fölungarna börjat göra entré så är frågan:

-Är ni nöjda med resultatet av förra årets betäckningsplaneringar? Blev det vad ni hade förväntat er?

Går ni tillbaka till samma hingst i år igen eller väljer ni en annan hingst?

Nu är det här inte tänkt som en ytterligare bildtråd utan mer som att vi reflekterar över reultatet och funderar på hur vi skall gå vidare i vår egen avel hemma hos oss själva. Så vad var det som blev bra och vad blev mindre bra? :laugh:

Sv: Nå´vad tycker ni?

För min del så var jag ju så nöjd med förra avkomman (f. 2003) så det blev en repris med samma hingst förra våren och resultatet tittade ut i år, och jag är mycket nöjd! Blev dock en hingst (jag vill ha sto!) men han är mycket korrekt och snygg, rejält byggd och verkar allmänt bara väldigt robust, trevlig och ha hyfsad gång (1 månad idag).

Väntar föl efter 03an i juni. Det ska bli spännande.

Jag gör dock inga repriser i år, utan hästarna ska ridas igång sen.

Jag är väldigt nöjd, förutom att fölet som kom ut inte är en brunblackskäck! ;) Det hade varit optimalt, men man kan ju inte vinna varje gång! Men det blev ett sto i alla fall, med bläs som är så snyggt!

Eftersom fölets pappa är min egen hingst så har jag inga problem med att använda honom igen, han är ju min favorit! :D

Jag fick mitt efterlängtade sto e Don Primero -Chapman o är mycket nöjd. Men det blir ingen repris...
I år går det till annan hingst. Hampton.

Welshen får ett helsyskon till -07an o sen är det byte av hingst.
Hon går till Elegant rp i år. Är dock mycket nöjd med Hanassie avkomman jag har...men den är stor o jag vill se hur stor nästa blir. Lever hingsten o mår bra om något år kan jag gärna tänka mig en repris igen.

Bara ett föl än så länge det här året, men den fölungen är vi hittills mycket nöjda med! Rätt kön hade han också!
Vi är i allafall glada för att vi även i år har ett sto nere i Frankrike för att betäckas med den hingsten.

Nästa sto som ska föla, väntar ett helsyskon till fjolårets föl. Ifjol var det dock ett sto, vilket på travare innebär att man får sämre betalt. Den är dock så snygg och välväxt, så får vi en likadan, fast hingst i år, så är det jackpot!

Totalt väntar vi fyra föl i år, men bara en som är en repris. Återkommer till tråden när vi har fått fler föl!

Vi har precis fått en hingst e. Wladimir O.A och vi är supernöjda, vi kan säkert tänka oss att använda honom igen. Men vi kommer nog att använda en Trakener hingst på det stoet i år.
Idag föddes ett Cairo föl hos oss, ett vackert sto och vi skulle aldrig tveka att använda Cairo igen.
Ett av våra ponnyston fick ett föl e. Vita Novas Hanassie igår och det hingstfölet är mycket bra! Vi använder gärna honom igen men stoet ska betäckas om med en av våra andra hingstar hingstar i år!

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 788
Senast: Grazing
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 209
Senast: Barbabelle
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 346
Senast: Sasse
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 586
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka