Nä nu jäv...... Örhängen för hästar????

Sv: Nä nu jäv...... Örhängen för hästar????

Säg inte det!
Har ni inte provat själva att ha clips i öronen?
Jag har provat, det gjorde ont!
För att det ska sitta fast bra måste det sitta hårt, annars tappar man dem ju...

Vad som än finns på nätet hoppas jag att ni här på buke (och överallt annan stans också för den delen)ALDRIG BÖRJAR MED SÅN SKIT!

Jag tror knappast att glitterlack är bra för hovarna

Nu vill jag först bara säga att jag själv inte skulle vilja ha örhängen på min häst. Tycker det ser fult ut. Men jag kan inte tänka mej att dom gör ont. Vilken häst som helst skulle ju gå och ruska på huvudet om något som gjorde ont satt fast i öronen! Och då går det ju iaf inte att använda på tävling. Så ont tror jag verkligen inte att dom gör.
Använder själv hovglitterlack på min häst. Tar bort det efter tävlingsdagen och hon har toppen fina hovar. Men avnända det varje dag kanske itne skulle vara så bra, vad vet jag. Men ett par timmar i månaden gör iaf ingen skillnad.

Ta det lugnt, det här stod i beskrivningen av dem:

"The earrings are clip on so your horse don’t feel any pain. "

Så hästen bryr sig nog inte då.

Ja, oavsett om det gör ont el inte, så hade iaf min häst skakat tills de hade försvunnit el tills hon blivit yr i bollen....
Men skit samma, för jag hade aldrig äns kommit på tanken att spöka ut min häst i sånt.... hon är vacker NATURELL:D

Nu vill jag först bara säga att jag själv inte skulle vilja ha örhängen på min häst. Tycker det ser fult ut. Men jag kan inte tänka mej att dom gör ont. Vilken häst som helst skulle ju gå och ruska på huvudet om något som gjorde ont satt fast i öronen! Och då går det ju iaf inte att använda på tävling. Så ont tror jag verkligen inte att dom gör.
Använder själv hovglitterlack på min häst. Tar bort det efter tävlingsdagen och hon har toppen fina hovar. Men avnända det varje dag kanske itne skulle vara så bra, vad vet jag. Men ett par timmar i månaden gör iaf ingen skillnad.

iof ska jag inte kasta sten i glashus, måhända att jag börjar med lite glitter på hovisarna någon dag jag med (iof är jag mest intresserad av trail...) då jag redan har vanligt lack.. och ganska mkt glitterSPRAY på hästen :angel:

men hovlack med färg går nog gränsen för mig..

Ucha.. Hästar är ju INTE människor..:mad:

På sidan står ju:
"The earrings are clip on so your horse don’t feel any pain."
Alltså att det är clips.. Visserligen väldigt fult ändå, men hästen känner ju ingen smärta i alla fall.

Har du provat att ha öronclips en hel dag? Jag tycker iaf att det gör ont. Däremot märker jag inte mina piercingar...

Har du provat att ha öronclips en hel dag? Jag tycker iaf att det gör ont. Däremot märker jag inte mina piercingar...

En häst (iaf dom allra flesta) skulle ruska på huvudet och visa obehag om clipsen i örat gjorde ont. Och då skulle det ju inte gå att rida med dom på tävling. Så ont är jag övertygad om att det inte gör.
Dock tror jag min häst skulle ruska på huvudet även om det inte gjorde ont, räcker att hon känner att det sitter något på örat :) Men det gör mej verkligen inget, tyckte inte att det var ett dugg snyggt.

Förutom att det var otroligt fult och fånigt så hade jag varit rädd att det skulle trilla ner i örat!

Förutom att det var otroligt fult och fånigt så hade jag varit rädd att det skulle trilla ner i örat!

Ja det kan nog tänkas hända!
Jag skulle som sagt själv aldrig vilja ha det till min häst, men undrar hur dom sitter kvar. Som du säger, den risken måste ju vara ganska stor.

lägg till glitterspray som finns att ha i pälsen också så blir det en vandrande my little pony:D

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 690
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 864
Senast: Jamtland
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 341
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 694
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka