Nä, nu får det vara nog... Kom ut!!!

_Viva_

Trådstartare
Nu har det gått en vecka över tiden. :mad:

De första 9 månaderna gick fort men jag är övertygad om att någon har ändrat tiden till Slow motion den senaste veckan...

Under helgen testades nedanstående metoder som inte fungerade så nu behöver vi lite tips om sådant som fungerar. :idea:

• Storstäda huset - det vart rent och fint men ingen bebis.
  • Basilika, en hel kruka i maten delat på 2 - gott men ingen bebis.
  • Ananas - gott men ingen bebis
  • Chicken Tikka Masala (Här tror alla att en curry ska hjälpa) - gott men ingen bebis.
  • Finaste underkläderna kombinerat med shopping på stan - ont i ryggen men ingen bebis.
  • Sex - Trevligt och gav en massa sammandragningar och resluterade i en sömnlös natt (Men ingen bebis!!!)
  • Mer sex - ännu en sömnlös natt men ingen bebis
  • Lång bilresa på motorvägen M6 (risk att fastna i helgernas bilköer ska väl få fart på det hela) - mötande trafik hamnade i kö men inte vi så det fungerade inte.
  • Shoppingtur till IKEA i Birmingham för att äta varmkorv... lite svensk kultur borde fungera - Bebis gillar uppenbarligen inte korv med bröd.

Om hon inte är ute tills på måndag sätter de igång det hela så jag kan ju börja räkna ner iallafall. Men vi vill ha bebis nu såklart!

Sv: Nä, nu får det vara nog... Kom ut!!!

Å, jag vet hur det är!!! Jag tror tyvärr inte att det finns så mycket att göra, rätt som det är sätter det bara igång =) Lägg dig och vila på soffan och ha det gött istället, snart kommer hon ju den lilla! Vad spännande!!!

Ligger på soffan och äter punchrullar nu. :idea:
Du gick väl några dagar över tiden du med om jag minns rätt?

En skadad häst satte fart på det hela åt mig... inget att rekommendera dock:crazy: Gick en vecka över tiden.

• Finaste underkläderna kombinerat med shopping på stan - ont i ryggen men ingen bebis.

Jag har identifierat felet! Du ska naturligtvis ha på dig fulast tänkbara underkläder så bebis inte bara underhåller dig med en förlossning utan själv också kan fnissa åt din ångest över att behöva visa personalen på BB hur du egentligen klär dig när du är ute på stan! ;) :D

(Jag gick över tiden två veckor, trots en heldag med storstädning i stallet, veterinärbesök och annat. Blev igångsatt efter 14 dagar. Varje timme, varje dag är en plåga när BF har passerat...)

Gött!

Ja, enligt UL kom My i början av v 42, och enligt mig (sista mens) i början av v 43.

Det enda man med säkerhet vet är ju att bebisen kommer ut så småningom, men det är seeeeegt att gå och vänta! Det är helt sjukt hur tiden kan gå så långsamt i slutet, när det kan gå så fort ända fram till sista veckan/veckorna.

Hoppas att allt går bra nu och lova att uppdatera när bebisen kommit! Vi har ju inte fått se en enda magbild ju!

//Julia

Ajdå, om jag får välja så väntar jag nog lite längre istället.
Min tvättmaskin tackade för sig och dog igår kväll men det verkar inte vara traumatiskt nog för att få fart på det hela.

Haha, ja det tankte jag inte på. :D
Det får bli shoppingtur efter ny tvättmaskin i mina äldsta underkläder imorgon.

Jag tror det går extra segt nu eftersom jag är hemma hela tiden.
Jobbade 10,5 timme om dagen tidigare så då gick det jättefort.

Lovar att uppdatera så fort något händer, ska till BM imorgon får se vad hon säger....

Har My fått någon sådanhär ännu då? :D
L2697_t.jpg

Det är tydligen jätteviktigt att ha rätt kit så gissa vem som redan shoppat en massa röd/vita kläder (Notts Forest spelar ju också i röd/vit :p)

Ja, antagligen går det segare när man är hemma... och så läääängtar man ju så också och det känns så snopet när det inte kommer någon bebis när den "ska"!

Micke har funderat på att köpa en liten Liverpool body, men ännu har hon ingen =) Han är dock säker på att hon blir ett fotbollsproffs i framtiden... hmm, själv säger jag att hon ska bli ryttarinna =) Vi får väl se vad hon själv tycker (jag gör mitt bästa och har med henne i stallet för jämnan!).

Tydligen jätteviktigt ja, sambons samåkningskamrat var förbi idag och grattade. Sebastian fick en LIF-body och matchande napp... Varken jag eller sambon har någonsin varit på en hockeymatch och hoppas innerligt att detta inte kommer leda till någon hockey-karriär!!

:banana::bump: *liten peppdans till bebis* :bump::banana:

:D

Då blir det blir till att gå på Hockey nu!!
Det ska börjas i tid och en karriär i Leksand vore väl inte helt dumt. ;)

Har det blivit någon bebis? Går också på övertid nu, 9 dagar idag.

Nej, ingen bebis än. :(
Bf enligt UL var den 23:e och enligt min uträkning den 25:e.
Hon trivs nog alltför bra därinne och lever om som bara den vilket är positivt.
Har fått tid för igångsättning på måndag så nu har jag iallafall något att räkna ner till.

Hur går det för dig?

Skönt att ändå ha ett slutdatum! Men såklart är det ju bäst om det sätter igång av sig självt. Har också en ganska livlig bebis, skönt på ett sätt för då vet man ju hela tiden att h*n lever där inne. Jag ska på kontroll på sjukhuset på onsdag nästa vecka, sen är det egentligen en vecka till innan det blir igångsättning om allt ser bra ut men jag tänker tjata så dom sätter igång mig så fort som möjligt. Orkar inte vänta mer och är så rädd att något ska hända.

Jag har identifierat felet! Du ska naturligtvis ha på dig fulast tänkbara underkläder så bebis inte bara underhåller dig med en förlossning utan själv också kan fnissa åt din ångest över att behöva visa personalen på BB hur du egentligen klär dig när du är ute på stan! ;) :D
Den teorin tror jag på :D

Tydligen jätteviktigt ja, sambons samåkningskamrat var förbi idag och grattade. Sebastian fick en LIF-body och matchande napp... Varken jag eller sambon har någonsin varit på en hockeymatch och hoppas innerligt att detta inte kommer leda till någon hockey-karriär!!
Vi fick en Timrå hockey body i doppresten till grabben när han döptes.

Nu hämnades vi med min pappa och löpte en MoDo pyjamas åt grabben och en liten MoDo body till tjejen.
Nix ingen av oss är hockeyintresserade här i huset,
men det är kul att retas med min pappa som hejar på Timrå. :D

Hur länge får du som mest gå över då? 3 veckor eller?

Det känns både bra och dåligt att fått tid för igångsättning.
Bra för att man äntligen har ett datum att se fram emot då man får se den lilla :love:

Trist bara att det inte går enligt planerna. (Men det får man ju iof räkna med)

Jag hade planerat en sk water birth där jag och min man praktiskt taget sköter allt själva under övervakning av sköterskorna.
Nu blir det ju antagligen inte så i och med att jag kommer att vara på en helt annan avdelning. :(

Vänta och vänta och vänta.......

Sitter och väntar på att få åka in nu. De har visst mkt att göra så det blir antagligen efter lunch. Hur ska jag orka vara vaken den tid som krävs, har knappt sovit inatt. :D

Har skickat mannen efter lite take away frukost. :laugh:

Någon som vart med om att sättas igång?

Ja det är 3 veckor här i Göteborg :)

Men för mizzcat verkar det vara på G nu iaf, hon började få värkar igår och så lossnade slemmisen.

Sista uppdateringen: Värkar var 5 minut, men inte så kraftiga .. Avvaktar

Det var tidigare idag så jag håller tummarna :D

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka