Mysterium jag inte kan lösa...

speedya

Trådstartare
Rubriken låter säkert mer spännande än vad det är men jag kunde inte hitta på något annat. Jag behöver hjälp. I förrgår gick jag in på min internetbank för att kolla hur mycket pengar jag hade kvar på ett konto som är kopplat till mitt kort. Det var 1500kr kvar där, fine. Igår när jag gick in för att föra över pengar från ett annat konto var det plötsligt över 3000kr, det märkliga är att det inte skett någon insättning alls. Om man följer flödet bakåt är det bara köp och uttag....hur är detta möjligt? Min sambo är säker på att jag såg fel när jag tittade första gången, men jag är säker på att det inte var så för jag skulle köpa en viss grej behövde veta hur mycket jag skulle flytta över...jag fattar ingenting....

Mysteriet tätnar, nu gick jag in igen precis alldeles nyss, och då var dessa pengar borta, det syns inget uttag!!! Har något kapat mitt kort då tror ni?

Ibland kommer pengar "tillbaka" efter att ha varit "låsta" och sen dras de igen.
Kan vara ett bra tag efter köpet.

Exakt samma sak hände min mamma, den 9e köpte hon massa, pengar drogs, men i går var där 2000+ och alla köp den 9e var borta.
idag blev allt som vanligt igen.
Hon har länsförsäkringar.

Kan det inte vara så att en del pengar låg "reserverade" för tidigare köp, men inte dragits ännu?
Så blev det för mig en gång, pengarna låg reserverade ganska länge innan de drogs för ett specifikt köp.

Exakt samma sak hände min mamma, den 9e köpte hon massa, pengar drogs, men i går var där 2000+ och alla köp den 9e var borta.
idag blev allt som vanligt igen.
Hon har länsförsäkringar.

Jag har också länsförsäkringar, det kanske är något skumt med deras konton då? Gick inte att ringa nu då det var för sent på dagen och helg, men skönt att höra att någon mer varit med om samma fenomen...

Dom har hållt på och grejat med internetbanken, mitt konto har också ändrat saldo i helgen utan att kortet eller kontot används..

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 136
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 766
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 456
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama