mysko färg

elmelts

Trådstartare
Är väldigt dålig på kattfärger. Har en liten unge som är svart på huvudet och blir ljusare bakåt. Är grå på bakben och svans.Har inget kort just nu, ska fixa det. Men är det ngn som kan hjälpa till men färgen.
Sen är hennes bror creme färgad, vad heter den färgen.

Sv: mysko färg

Är katten vit i botten av pälsen kan han mycket väl vara svartsmoke. Eller så kan han vara en dåligt färgad svart ;)

En cremefärgad katt heter just det, Creme. Creme är dilution av röd.

Den svarta låter underlig. Skulle vilja se bild. Cremefärgade katter har färgen creme, så enkelt var det i alla fall :D

ny003-1.jpg

kortet är inte jätte bra.
ny008.jpg

På denna ser ni lite bättre hur färgerna ser ut, hennes bror ligger tvärsöver henne. Föreställ att hon tonar ut jämnt från det svarta till det gråa. Så ser hon ut.

Den svarta är troligen frostad, s.k. fevercoat. Det kan komma om mamman var sjuk under dräktigheten men det finns andra anledningar också. I vilket fall så kommer det att försvinna på sikt och kattungen bli helt svart. Hur lång tid det tar är olika, ibland några veckor, ibland upp till nått år.

Är det en av föräldrarna som ligger där på bilden? I sådana fall måste den "svarta" vara en padda. Antagligen svartsköldpaddsmoke, med väldigt lite rött. Leta röda/cremefärgade hårstrån.

Möjligen fevercoat som döljer det röda just nu.

Är det en av föräldrarna som ligger där på bilden? I sådana fall måste den "svarta" vara en padda. Antagligen svartsköldpaddsmoke, med väldigt lite rött. Leta röda/cremefärgade hårstrån.

Möjligen fevercoat som döljer det röda just nu.

Det är en äldre storasyster som ligger hos dem. Mamman övergav sina ungar när vi flyttade dem till ett säkrare ställe än det hon valt. Så vi flaskmatade dem ngr dagar. Sen när systern skulle få så adopterade hon dem. Hon hade aldrig haft egna ungar innan men gick bara rätt in och la sig hos dem ca 5 timmar innan hennes egna kom. Det var som om de alltid varit hennes.
Ska leta rödfärg. Hon var mörkare vid födslen och ljusnar för varje dag, inte så mkt fram som bak. Mig vetligen har inte mamman varit sjuk
Mamman är trefärgad.

Om mamman är padda så kan ungen vara en svart hona !

Krångligt men logiskt med genetiken.

Förresten, gulle den fina röda mamman ! Sånt är ju helt underbart att de adopterar. Och vad bra för er och kattungarna !

Då förstår jag. Att mamman var trefärgad antar jag innebär att hon var någon slags sköldpadda och då kan hon mycket väl få svart avkomma.

Fevercoats beror inte bara på infektioner under dräktigheter utan kan uppstå pga. andra faktorer som stör utvecklingen lite. I normala fall så märker man aldrig av något avvikande under dräktigheten hos en hona som får ungar med fevercoats.

det med fevercoat har jag aldrig hört talas om. Kan ni mer om det?
Mamman är stålgrå med röd/creme och vitt.

mamman är helt klart en blåsköldpadda. när jag ändå ställer massa dumma frågor... Kattungarna som vi haft hittills har öppnat ögonen efter en veckas ålder, men nu har vi en liten som öppnat ögonen idag 4 dagar gammal. Är det ovanligt tidigt eller?

mamman är helt klart en blåsköldpadda. när jag ändå ställer massa dumma frågor... Kattungarna som vi haft hittills har öppnat ögonen efter en veckas ålder, men nu har vi en liten som öppnat ögonen idag 4 dagar gammal. Är det ovanligt tidigt eller?

Nej, det är inte ovanligt tidigt. Det är kanske vanligare med en vecka, men inom vissa raser/linjer är det vanligt att ungarna öppnar ögonen tidigare.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 932
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 446
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 867
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 821
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama