Mysiga restauranger i Halmstad?

Fraggel_Tess

Trådstartare
Nu ska jag och kollegorna invadera Halmstad till helgen. Så vi behöver ett tips för kvällen när vi ska ta en bit mat. Så om det finns några pärlor att besöka så mottages tips varmt!

Sv: Mysiga restauranger i Halmstad?

Där finns det en del.

Vad för mat och vilken prislapp?

Vi är ju ett gäng, men vi äter det mesta. Prislapp är svårt att säga! Är det lite unikt eller extra trevligt är det klart värt en slant!

På storgatan hittar du Pio matsal och bar samt restaurang Joss. Där hittar du det vanliga. Planka av olika slag, fina viner, kött, fisk och salladsrätter.
En varmrätt går på 150-250 kr beroende på vad du väljer.

Joss har liknande mat men vet inte priserna. Har bara ätit där en gång.

Sen finns det Piccolo som är italiensk. Verona har blandad meny med plankor, pizza, pasta, kött, fisk och sallader.
Dessa 2 ligger inte mitt i centrum, ca 5-10 min att gå men en enkel väg. Verona har bättre sittplats än Piccolo.

Verona har pasta för strax över hundralappen och man får en portion man blir mätt på. Pizzorna går på runt hundralappen dom också men är goda.

Dom har hemsidor, får man länka?

www.VeronaHalmstad.se
www.pio.se

Jag vill slå ett slag för Grand Hotells restaurang! Den är himla mysig och deras mat är fantastisk. De har dessutom fondue ifall ni skulle vara intresserade av det.

Hotellet ligger mitt emot stationen och är lätt att hitta till :)

På Fridolfs på Brogatan i centrum brukar man inte bli besviken. Ungefär samma utbud och prisklass som Pio. http://www.fridolfs.se/

Restaurang Svea på Scandic Hotel är nog också ok, var ett tag sen jag var där. Tråkig menysida :/ http://www.scandichotels.se/Global/Menus/SE/Meny_Scandic_5_CI.pdf

Sen finns ju Bulls pub och Harrys med sina vanliga menyer, men det var kanske inte det du var ute efter.

Hoppas du hittar nåt som blir bra!

Jo, Fridolfs blir man visst besviken på. Håller i övrigt med, speciellt Pios och Verona. Vill man äta den godaste pizzan i världen går man till Capri.

Min Favorit är Wild West Steakhouse :d www.wildwest.se
Den ligger inte i centrum, men maten är jättegod om man gillar amerikansk mat. Pris på varmrätt från ca 100 kr och uppåt. Det är inte stans billigaste ställe, men trevligt och annorlunda.

Min Favorit är Wild West Steakhouse :d www.wildwest.se
Den ligger inte i centrum, men maten är jättegod om man gillar amerikansk mat. Pris på varmrätt från ca 100 kr och uppåt. Det är inte stans billigaste ställe, men trevligt och annorlunda.

Tänk vad olika det kan vara! Jag tyckte det var nästintill vidrigt när jag var där :p Maten verkade bestå av typ 90% fett och jag kände mig som en levande fettklump när jag gick därifrån :D (och så var jag halvdöv eftersom ljudnivån var extrem)

Jag har aldrig varit där själv, så någon annan kanske har lite bättre koll, men jag har iaf hört att Restaurang Norre Port ska vara trevlig och bra. Ligger också väldigt centralt och verkar ha en rätt basic/vanlig meny.

Vill ni göra mer av en utflykt så finns det restauranger ute vid Tylösand, förvisso inte så många nu när sommaren är slut, men på hotellet finns både tylöhus och akvarell där tylöhus är mer "vanlig hotellrestaurang" och akvarell finare. Dock är båda bra!

Tänk vad olika det kan vara! Jag tyckte det var nästintill vidrigt när jag var där :p Maten verkade bestå av typ 90% fett och jag kände mig som en levande fettklump när jag gick därifrån :D (och så var jag halvdöv eftersom ljudnivån var extrem)

Håller med ocj lägger till den extremt dåliga servicen.

Jag ska till Halmstad på onsdag. Jag är vegetarian. Var kan jag äta lunch?

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 933
Mat Vi ska till Scandinavium på en torsdag. Funderade på att äta något innan vid 16-17 tiden. Har googlat lite men mest hittat äldre trådar...
Svar
15
· Visningar
915
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 212
Senast: Jahaja
·
Mat Vi har besök i helgen och jag har tänkt att vi ska bjuda på "hemmaproducerad mat" (så långt det är möjligt). Men, jag som inte ätit kött...
2
Svar
21
· Visningar
1 194
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar