Sv: Myggolja

ingen aning om hur solen paverkar dem, men dem flesta har ju ratt sa nasty kemikalier i sig (typ DEET) sa langvarig anvandning ska undvikas. Kul for folk som jobbar dagligen i myggtata omraden :meh:

hittade ett som hette schas fran typ OoB forra aret, den anvande citron syra och funkade riktigt bra :) provade ocksa en san dar som man hanger pa sig som luktar av citron syra och den funkade inte helt men drog ner pa antalet mygg bett iaf :) och sa slapp man ha det pa huden
 
Sv: Myggolja

Jag gillar inte heller eländet. Men är känslig för bett, så vad gör man? :(

Citronsyra? Man kanske kan göra en egen brygd? :)
 
Sv: Myggolja

Den här har jag köpt ingredienser till :)

HOME MADE MOSQUITO REPELLENT (ALSO FOR ANTS & FLEAS)
(And free from chemicals that poison the body)

Ingredients:

1/2 litre of alcohol
100 gram of whole cloves hela kryddnejlikor
100 ml of baby oil or similar (almond, sesame, chamomile, lavender, fennel etc)

Preparation:
Leave cloves to marinate in alcohol four days
Stir every morning and evening
After 4 days add the oil
It's now ready to use.

How to use:

Gently rub a few drops into the skin of the arms and legs.
 
Sv: Myggolja

Jobbar i skog och på planteringar på somrarna, jag kör djungelolja. Har känslig hud i det att jag inte tål parfymer, får lätt klåda och är solkänslig, men har inte haft problem av djungeloljan. Värre med myggbett..
 
Sv: Myggolja

Enklast är kanske att använda kombinerad solkräm med myggmedel. Har dock inte sett det här hemma men finns tex i Australien och går att beställa på nätet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 635
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Är det nån härinne som varit i kontakt med jourhavande präst? Hur var det? Kändes det som det gav nåt? Är inte troende och tvekar även...
2
Svar
26
· Visningar
2 055
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Jag får knallröda kindknotor när det är kallt, när det är varmt och när jag dricker minsta mängd alkohol. Jag tror det började med att...
Svar
0
· Visningar
245
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Efter att jag ätit fick jag yrsel, ett konstant högt sssshhhh-ljud i huvet/örat på höger sida, blev varm och högre puls (kunde inte...
Svar
6
· Visningar
376
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp