Myggjä-lar!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare trojalotta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 159
T

trojalotta

Är det någon som vet om hästar far lika illa som vi av myggen? Här i översvämningsområden har vi blivit totalt invaderade:( Mina hästar är impregnerade med US men det verkar inte hjälpa ett dugg mot mygg eller blindingar, enbart fästingarna har hållt sig undan...

Jag har dem inne ca 6 timmar på dag/eftermiddag men myggen är ju lika eländiga dygnet runt just nu! Ska man även ta in dem på natten blir det inte många timmar ute.. Hur ska man tänka/göra?

Sv: Myggjä-lar!

Är det någon som vet om hästar far lika illa som vi av myggen? Här i översvämningsområden har vi blivit totalt invaderade:( Mina hästar är impregnerade med US men det verkar inte hjälpa ett dugg mot mygg eller blindingar, enbart fästingarna har hållt sig undan...

Jag har dem inne ca 6 timmar på dag/eftermiddag men myggen är ju lika eländiga dygnet runt just nu! Ska man även ta in dem på natten blir det inte många timmar ute.. Hur ska man tänka/göra?

Usch, så hemskt. Eksemtäcken hjälper nog bättre än en massa spray? Och inne om nätterna är nog inte så dumt, iallafall när det är kvavt och vindstilla. Vi har också mycket mygg, så vi tar in alla på kvällarna och sätter på takfläkten så det blir svalt och skönt.

Det finns myggslukarmasiner som går på gasol. Dom är mycket effektiva. Olika storlekar , de stora maskinerna har en mycket stor räckvidd. På sikt kommer myggorna att minska då det kläcks mindre ägg.

Tack för tipsen! Har nu ringt närmaste hästaffär och ska åka dit och hämta vanliga flugtäcken, hoppas att det funkar! Är även jag väldigt nyfiken på hur en myggslukarmaskin fungerar och OM den fungerar;)! Vore fantastiskt :)

Dom kan stå ute, drivs med gasol och lockar till sig myggen som hamnar i en behållare så att dom dör, grannen hade en burk med årets döda mygg.
Jag hade nog trott att den skulle varit effektivare men som sas tidigare så minskar dom på sikt.
Blev tokig igår när det blåste och myggen letade sig in på lösdriften som brukar vara ren från mygg med hjälp av stermino myggplatta som man sätter i eluttaget, men den funkade inte så bra när det blåser, är för öppet på lösdriften som annars är hästarnas fristad bla. mot broms.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 503
Senast: Blyger
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 840
Foder & Strö Lite spridda frågor, som jag har funderat över en tid. Hoppas någon här kan hjälpa mig! 1. En häst som inte slickar på sin saltsten -...
Svar
4
· Visningar
982
Senast: Korven
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 962

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka