Mygg och knott bett?

G

Gilan

har ett jätte bra insektspray men dte håller inte fullt skydd. Finns dte nåt man kan ge hästen i maten?

vad är bäst äppelcidervinäger lr Vitlök??

Massa knott bett stackarn..=(

Jag ger vitlök, men vet inte hur bra det funkar mot knott. Ska funka bra mot fästingar i alla fall! :)

För min häst fungerar INTE vitlök. De rackarna biter ändå, och fästingarna bryr sig inte nämnvärt. Hon har åkt på erlichios (= 1,5 års konvalecens :(), vilket jag vill undvika igen, ´så i år blir det Switch som gäller, det ska vara effektivt både mot knott och fästingar. Hoppas det i alla fall :)

Annars brukar jag göra en blandning på vinäger, citron och vitlök och dränka in henne i, men tyvärr verkar det bara hjälpa för stunden.

Okej, kan hända att vitlöken funkar bra här hemma. Men vi har inte så mycket fästingar här i för sig.

Swift ska vara bra, om hästen tål det. Har sett några hästar som bara blev kletiga och fick utslag :S

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 156
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
910
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 648
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det kanske inte är så många som vill läsa om mig men ifall nån vill veta vad som händer så tänkte jag bara skriva lite om några o lika...
2
Svar
26
· Visningar
2 677
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar